آیفون 14و SOS ماهواره ای

پنجشنبه 25 آبان 1402 - 08:51
آیفون 14و SOS ماهواره ای
دارندگان آیفون 14 یک سال دیگر از پیامک SOS ماهواره ای اضطراری دریافت می کنند
اورژانس بسیاری از مردم را از شرایط تهدید کننده جان ، نجات داده است.

از زمانی که آیفون 14 در اواخر سال 2022 با ارسال پیامک ماهواره ای SOS اضطراری راه اندازی شد، اپل استفاده موفقیت آمیز از این ویژگی را برای نجات افراد از موقعیت های وخیم خارج از محدوده سیگنال تلفن همراه اعلام کرده است. در حالی که در ابتدا برای دو سال خدمات رایگان ارائه شد، اپل اعلام کرد که دارندگان فعلی آیفون 14 یک سال دیگر از SOS اضطراری بدون هزینه دریافت خواهند کرد.

SOS اضطراری به شبکه ماهواره های GlobalStar ضربه می زند تا دارندگان آیفون 14 و آیفون 15 در 16 کشور را قادر سازد به خدمات اضطراری در مناطق دورافتاده که شبکه های تلفن همراه به آنها دسترسی ندارند، دسترسی پیدا کنند. در حالی که Verizon، T-Mobile و AT&T همگی برنامه‌های خود را برای استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای برای گسترش اتصال اعلام کرده‌اند، هیچ‌کدام فراتر از نمایش‌های فنی حرکت نکرده‌اند. تلاش کوالکام برای اتصال تلفن های مجهز به اسنپدراگون به شبکه ماهواره ای ایریدیوم نیز اخیرا بسته شده است.

این باعث می‌شود اپل اولین و هنوز تنها ارائه‌دهنده تلفن بزرگ باشد که پوشش گسترده پیامک‌های اضطراری ماهواره‌ای را ارائه می‌کند، و این شرکت از تبلیغ در زمانی که Emergency SOS به افراد در موقعیت‌های تهدیدکننده کمک می‌کند باشد. ارائه یک سال دیگر از خدمات ماهواره ای رایگان به دارندگان آیفون 14 احتمالا منجر به حوادث بیشتری از نجات افراد با استفاده از Emergency SOS خواهد شد.

اما برنامه‌های بلندمدت اپل برای Emergency SOS را روشن نمی‌کند. هنگامی که آیفون 14 عرضه شد، اپل خاطرنشان کرد که دارندگان تلفن دو سال رایگان از این سرویس برخوردار خواهند شد، اگرچه شرکت توضیحی نداده است که چگونه از این سرویس پس از آن استفاده می شود (مثلاً با هزینه یک بار یا ماهانه). اضافه کردن یک سال خدمات رایگان دیگر مطمئناً خوشایند است  اما هنوز چگونگی تکامل خدمات را روشن نمی کند.

نحوه استفاده از SOS اضطراری آیفون 14 از طریق ماهواره برای تماس با 911

شایان ذکر است که هرکسی که بعد از امروز آیفون 14 بخرد، طبق پست رسمی اپل، سه سال اضافی را دریافت نخواهد کرد - فقط کسانی که گوشی خود را در کشوری که از SOS پشتیبانی می کند قبل از 15 نوامبر 2023 فعال کرده اند، زمانی که تمدید اعلام شد. از آنجایی که دوره آزمایشی زمانی شروع می‌شود که دستگاه برای اولین بار فعال می‌شود، این بدان معناست که شخصی که آیفون 14 را تا 14 نوامبر خریداری کرده و راه‌اندازی کرده است، سه سال SOS اضطراری دریافت می‌کند.

دارندگان آیفون 15 که به تازگی در ماه سپتامبر عرضه شده است، سه سال اضافی Emergency SOS را دریافت نخواهند کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد