تراشه جدید برای ارتباط تا فاصله 60متری

دوشنبه 3 مهر 1402 - 10:26
تراشه جدید برای ارتباط تا فاصله 60متری
آیفون 15 می تواند دوستان شما را تا فاصله 60 متری با جستجوی دقیق پیدا کند

یکی از پیشرفت های سیلیکونی در سری آیفون 15، تراشه جدید نسل دوم Ultra-Wideband است. این تراشه در مقایسه با تراشه U1 که در آیفون‌ها و AirTag‌های نسل قبلی یافت می‌شود، می‌تواند با سایر دستگاه‌هایی که دارای تراشه مشابه هستند، در محدوده وسیع‌تری ارتباط برقرار کند.

ویژگی جدید Find My به کاربران آیفون 15 اجازه می دهد تا دوستان نزدیک خود را که آیفون 15 نیز دارند پیدا کنند، با رابط جستجوی دقیق که نشانگرهای فاصله و جهت را به طور مداوم به روز می کند. شما می توانید آن را در این ویدئو توسط Teknófilo مورد آزمایش قرار دهید.

نسخه ی نمایشی Teknófilo یک آیفون 15 را نشان می دهد که به تلفن دیگری در فاصله 60 متری متصل می شود، که به طور قابل توجهی فراتر از محدوده ای است که ما شاهد کارکرد جستجوی دقیق با AirTags بودیم. این احتمالاً بهترین شرایط است زیرا آزمایش در فضای باز انجام می شود. برد در درهایی با تداخل دیوارها و سایر موانع سر راه محدودتر خواهد بود.

این ویژگی به سادگی با انتخاب دوست در برنامه Find My فعال می شود. وقتی «پیدا کردن دقیق» در دسترس باشد، دکمه «یافتن: نزدیک» در کارت جزئیات قابل مشاهده خواهد بود. با نزدیک شدن کاربر به موقعیت دوست، پیکان فاصله و جهت به طور مداوم به روز می شود.

این بررسی ادعاهای اپل را تأیید می کند که تراشه نسل دوم تا سه برابر برد U1 دارد. حداکثر برد برای جستجوی دقیق برای AirTag ها حدود 10-15 متر است، بنابراین 60 متر در واقع حدود سه برابر این فاصله است. احتمالاً مدل آتی AirTags تراشه جدید باند Ultra-Wide را ادغام کرده و تجربه یافتن آیتم را به میزان قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد