رقابت بین iPhone 15 Pro Max و Samsung Galaxy S23 Ultra

دوشنبه 10 مهر 1402 - 10:18
رقابت بین iPhone 15 Pro Max و Samsung Galaxy S23 Ultra
عکس پرتره iPhone 15 Pro Max در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra

آیفون 15 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا گوشی‌های فوق‌العاده قدرتمند و توانمندی هستند که می‌توانند برای گرفتن عکس‌های فوری با دوربین‌های واقعی رقابت کنند. اما گاهی اوقات شما فقط می خواهید احساس کنید که یک عکاس حرفه ای هستید و یک تاری ظاهری فانتزی به عکس های خود اضافه می کنید، و این چیزی است که هر دو گوشی به لطف حالت های عکس پرتره خود همچنان می توانند به شما کمک کنند.جدیدترین و مجهزترین آیفون اپل از مزایای سنسورهای عمق در جلو و عقب برای کمک به تصاویر حالت پرتره بهره می برد، در حالی که S23 Ultra فقط یک سنسور در پشت ارائه می دهد. با این حال، Ultra یک سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با وضوح بسیار بالاتر نیز ارائه می‌کند، اما به‌طور پیش‌فرض تصاویر خود را با پیکسل‌های 12 مگاپیکسلی کاهش می‌دهد که در واقع کوچک‌تر و رزولوشن پایین‌تر از پیش‌فرض 24 مگاپیکسلی آیفون جدید است.این عوامل به علاوه رویکردهای متفاوت دو شرکت برای پردازش عکس، به این معنی است که متغیرهای بالقوه زیادی وجود دارد که می‌تواند بر کیفیت نهایی تست‌های پرتره آنها تأثیر بگذارد. اما به جای اینکه در مورد تئوری صحبت کنیم، هر دو گوشی را بیرون آوردیم و در موقعیت های مختلف چند عکس حالت پرتره گرفتیم. آنها را در زیر بررسی کنید، و ببینید آیا با یافته های ما در مورد اینکه کدام گوشی برتر است موافق هستید یا خیر.

ما با ویرایشگر TG Phones John در مقابل یک فواره شروع می کنیم. در نگاه اول، عکس آیفون کمی اشباع‌تر است و در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا، روشنایی را افزایش می‌دهد. با این حال، به عنوان یک نتیجه، سامسونگ بیش از حد از هایلایت ها استفاده می کند و نواحی روشن تر صورت جان را از بین می برد. اما اثر تاری و عمق عکس بسیار قوی‌تر است و در مجموع یک عکس جذاب را ایجاد می‌کند.

آیفون تصویر متعادل تری، چه خوب و چه بد، تولید کرده است. رنگ‌ها و عمق/بوکه آن صاف‌تر است، اما به این معنی است که جان به‌طور عجیبی براق به نظر نمی‌رسد، و شما هنوز هم می‌توانید جزئیات سرگرم‌کننده‌ای مانند آب‌شکن آب در فواره را در پس‌زمینه تشخیص دهید. جان در عکس سامسونگ تقریباً فتوشاپ شده به نظر می رسد، اگرچه همیشه می توانید افکت بوکه را پایین بیاورید.برای این عکس بعدی از مارک، از گزینه 2x در آیفون 15 پرو مکس و گزینه 3x در گلکسی اس 23 اولترا برای نزدیک‌تر شدن استفاده کردیم. و در این حالت آیفون با جزئیات بیشتری در پیراهن و موهایش و سایه کمتری که صورتش را در سمت راست قاب می پوشاند برنده می شود. آبی در پیراهن نیز واقعی تر است.

حالا به دوربین جلو می رویم و چند سلفی از من در مقابل پس زمینه ای پر برگ. آیفون از طریق دوربین جلویی اشباع‌شده‌ترین عکس از این دو را ارائه می‌کند، که هم پوست و هم پیراهن من صورتی‌تر به نظر می‌رسند. این برعکس چیزی است که با عکس های دوربین عقب دیدیم.تصویر گلکسی کمتر اشباع شده و متعادل‌تر است، که به نمایان شدن نواحی تیره‌تر تصاویر، مانند اطراف چشمان من کمک می‌کند. اگرچه هنوز روشن تر است، که در این زمینه نیز کمک می کند.من در اوایل سال جاری یک داستان کامل نوشتم که در آن حالت پرتره گلکسی اس 23 اولترا را حتی در هنگام استفاده از عینک خوب ستایش کردم، چیزی که آیفون 14 پرو مکس به خوبی آن را مدیریت نکرد. خوشبختانه برای من، بریدگی اطراف عینک من در گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس بسیار خوب است. آیفون حتی به اندازه کافی هوشمند است که بوکه را در قسمت کوچکی از پس‌زمینه که از طریق لنز قابل مشاهده است اعمال کند، نه اینکه مانند سامسونگ آن را کاملاً تار نکند.

آنچه که این نمونه‌های دوربین نشان می‌دهند این است که آیفون 15 پرو با هر موقعیتی که از گوشی استفاده می‌کنید، به‌طور قابل‌اعتمادی یک عکس پرتره با کیفیت مناسب از دوربین‌های پشتی یا جلویی ایجاد می‌کند. در حالی که گلکسی اس 23 اولترا فاصله چندانی با آن ندارد، پردازش عکس آن انجام می‌شود. افراطی تر است، به این معنی که در موقعیت هایی با نور ناخوشایندتر عملکرد خوبی دارد، اما می تواند عکس هایی با نور معمولی را غیرطبیعی به نظر برساند.همچنین شایان ذکر است که می‌توانید در واقع می‌توانید دیافراگم دوربین را در هر دو گوشی پایین بیاورید، که می‌تواند جلوه بوکه را در پس‌زمینه کاهش داده یا تقویت کند – بنابراین می‌توانید عکس پرتره‌ای عالی را که مطابق میل خود است، بگیرید.عکس های پرتره تنها بخشی از قابلیت های دوربین آیفون 15 پرو مکس است. برای بررسی کلی‌تر عکس‌های گوشی‌های جدید، به تست دوربین آیفون 15 ما نگاهی بیندازید، یا اگر می‌خواهید مقایسه‌های بیشتری با گلکسی اس 23 اولترا داشته باشید، در کنار گوگل پیکسل 7 پرو، یک دوربین بزرگ‌نمایی داریم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد