امنیت اپل

دوشنبه 3 مهر 1402 - 10:41
امنیت اپل
تلفن جاسوسی! ویژگی نادیده گرفته شده «بازنشانی اضطراری» آیفون، جاسوسی وحشتناک را فورا متوقف می کند - اما میلیون ها نفر نمی دانند کجا آن را پیدا کنند

اپل یک ترفند نابغه‌ای را در آیفون شما ساخته است که می‌تواند فورا جلوی جاسوسی شوم را بگیرد. آن Emergency Reset نام دارد و بخشی از ویژگی بزرگتر اپل به نام Safety Check است.

بررسی ایمنی در آیفون چیست؟
بررسی ایمنی برای بررسی اینکه آیا به طور تصادفی (یا ناخواسته) اطلاعات خصوصی را با افراد یا برنامه ها به اشتراک می گذارید طراحی شده است.

شاید شما اجازه داده اید که اطلاعات شما به اشتباه منتقل شود.یا شاید شخصی به آیفون شما دسترسی داشته باشد و اشتراک مخفی خود را برای تعقیب شما تنظیم کند.بررسی ایمنی به شما امکان می دهد بررسی کنید و فوراً آن را متوقف کنید.

این در هر آیفونی که دارای iOS 16 یا بالاتر است در دسترس است – فقط کافیست به Settings > General > Software Update بروید تا نسخه خود را بررسی کنید.

سپس به سادگی به Settings > Privacy & Security > Safety Check بروید.

از آنجا می‌توانید اشتراک‌گذاری از برنامه‌های اپل مانند Health، Home، Notes، Find My (مکان)، Photos و Calendar را برای افراد دیگر غیرفعال کنید.

همچنین می‌توانید برنامه‌ها را از جمع‌آوری اطلاعات از ویژگی‌های زیر جلوگیری کنید:

بلوتوث
تقویم ها
دوربین
مخاطب
فایل ها و پوشه ها
سلامتی
شبکه محلی
خدمات مکان یابی
رسانه و اپل موزیک
میکروفون
حرکت و تناسب اندام
عکس ها
یادآوری ها
پژوهش
تشخیص گفتار
همچنین می‌توانید از Safety Check برای حذف دستگاه‌های موجود در حساب خود، به‌روزرسانی شماره تلفن‌های مورد اعتماد و مخاطبین اضطراری و تغییر رمز عبور Apple ID خود استفاده کنید.

تنظیم مجدد اضطراری در آیفون چیست؟
بازنشانی اضطراری راهی برای خاموش کردن سریع اشتراک‌گذاری است.بهتر است در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید، جایی که باید فوراً کنترل همه انواع اشتراک‌گذاری را در دستگاه خود در دست بگیرید.سپس اگر نیاز به فعال کردن مجدد اشتراک‌گذاری دارید، می‌توانید این کار را با برنامه‌ها و ویژگی‌های جداگانه انجام دهید تا دقیقاً بدانید چه چیزی به کجا می‌رود.

اپل توضیح داد: «بررسی ایمنی گزینه‌ای به نام «بازنشانی اضطراری» دارد."شما از آن استفاده می کنید تا فورا اشتراک گذاری موارد ذکر شده در بالا را متوقف کنید، که شامل همه انواع اشتراک گذاری می شود."بازنشانی اضطراری همچنین به شما امکان می دهد تنظیمات مرتبط با Apple ID خود را بررسی و بازنشانی کنید."می‌توانید «بازنشانی اضطراری» را در تنظیمات «بررسی ایمنی» بیابید

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد