شایعات iPhone SE 4

پنجشنبه 27 مهر 1402 - 10:54
شایعات iPhone SE 4
آنچه از ارزان ترین آیفون اپل انتظار داریم.آیفون SE بعدی اپل احتمالا دارای طراحی جدید و پردازنده ارتقا یافته در میان سایر تغییرات خواهد بود.

آیفون SE در سال‌های اخیر بازگشته است و همان پردازنده‌های تازه موجود در گوشی‌های رده بالای این شرکت را به ارث برده است. اما شایعات و گزارش‌های متناقضی در مورد اینکه آیا اپل آیفون SE 4 را عرضه خواهد کرد یا خیر، وجود دارد، با برخی پیش‌بینی‌های تحلیل‌گر معروف مینگ-چی کو، احتمال لغو این دستگاه وجود دارد.

اپل اشاره ای نکرده است که آیا قصد دارد مدل های جدید آیفون SE را در آینده عرضه کند، زیرا به ندرت در مورد محصولات آینده صحبت می کند. اما اکنون که اپل از آیفون مینی فاصله گرفته است، آیفون SE به عنوان آیفون کوچکتر و مقرون به صرفه تر در خط تولید اپل نقش مهمی دارد.فضای زیادی برای اپل برای بهبود بیشتر آیفون با اندازه پینت وجود دارد. در حالی که همکارم پاتریک هالند آیفون SE 2022 را به دلیل قیمت در دسترس و دکمه هوم آشنا تحسین کرد، او از آن به دلیل نداشتن عکس در حالت شب و طراحی قدیمی انتقاد کرد. رقبای اندرویدی مانند سامسونگ و گوگل نیز گوشی های ارزان قیمت مشابه خود را در سال های اخیر بهبود بخشیده اند. Google Pixel 7A و Samsung Galaxy A54 5G هر دو ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که زمانی برای دستگاه‌های ممتاز در نظر گرفته شده بود، مانند نرخ تازه‌سازی بالا و دوربین‌های متعدد.تا زمانی که این شرکت اطلاعیه ای ارائه نکند، نمی توان دقیقاً دانست که از اپل چه انتظاری دارد. اما بر اساس پیش‌بینی‌های اغلب دقیق Kuo، همراه با سایر اطلاعات فاش شده و تاریخچه عرضه محصولات اپل، در اینجا چیزی است که ما از آیفون ارزان قیمت بعدی اپل انتظار داریم.

تاریخ عرضه آیفون SE 4 یک راز است

شاید بزرگترین سوال در مورد iPhone SE 4 این باشد که آیا اصلا وجود خواهد داشت یا خیر. پیش‌بینی‌های کو در سال‌های اخیر تکرار شده است. در سال 2019، این تحلیلگر گفت که اپل در حال کار بر روی یک آیفون SE با طراحی تمام صفحه مشابه آیفون XR است، همانطور که MacRumors در آن زمان گزارش داد. اما اپل از آن زمان تاکنون دو نسخه از iPhone SE منتشر کرده است که طراحی قدیمی الهام گرفته از آیفون 8 را حفظ کرده است. این منجر به گمانه زنی هایی در مورد اینکه آیا مدلی که کو به آن اشاره می کرد لغو شده یا به تعویق افتاده است.پیش‌بینی‌های کو در سال 2023 در مورد آیفون SE 4 نیز متفاوت بوده است. او در ژانویه گزارش داد که یک آیفون SE که در ابتدا برای سال 2024 برنامه ریزی شده بود، لغو شده بود، اما در فوریه پیگیری شد و گفت که این پروژه دوباره احیا شده است. با این حال، او بار دیگر در ماه آوریل پیش بینی خود را تغییر داد و گفت که مدلی که قبلاً به آن اشاره کرد ممکن است فقط یک نمونه اولیه مهندسی برای تراشه باند پایه 5G داخلی اپل باشد. نظرات قبلی او همچنین پیشنهاد می کرد که آیفون SE 4 شامل این تراشه 5G باشد.اما گزارش جدیدتر MacRumors نشان داد که اپل واقعاً در حال توسعه یک آیفون SE جدید است که ظاهراً شامل برخی ارتقاءهای چشمگیر است.

سرعت عرضه آیفون SE به اندازه آیفون های پرچمدار اپل معمولی نبوده است. اپل اولین آیفون SE را در مارس 2016 عرضه کرد، در حالی که نسخه نسل دوم آن در آوریل 2020 عرضه شد. جدیدترین و نسل سوم آیفون SE در مارس 2022 وارد بازار شد. عرضه در سال 2024 با برنامه ای که اپل در سال های اخیر دنبال کرده است، مطابقت دارد. اگرچه اطمینان از این موضوع دشوار است زیرا بین دو مدل اول چهار سال فاصله وجود داشت.شایعات حاکی از طراحی آیفون 14 یا XR مانند هستند

اگر این شرکت روی آیفون SE دیگری کار می کند، این احتمال وجود دارد که صفحه نمایش 6.1 اینچی مشابه گوشی های پرچمدار مدرن اپل داشته باشد. در مقایسه، آیفون SE فعلی دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی با نوارهای مشکی ضخیم در بالا و چانه است، دقیقاً مانند آیفون 8.

با این حال، چیزی که کمتر مشخص است، این است که اگر این شرکت در واقع روی نسخه جدیدی کار می کند، اپل از کدام آیفون SE الگوبرداری خواهد کرد. به جز گزارش 2019 Kuo، Jon Prosser افشاگر سریال و تحلیلگر Ross Young، مدیر عامل Display Supply Chain Consultants نیز پیشنهاد کرده اند که آیفون SE بعدی می تواند دارای صفحه نمایش بزرگتر و طراحی شبیه به iPhone XR باشد. اما یک گزارش MacRumors از سپتامبر 2023 می گوید که iPhone SE 4 دارای نسخه اصلاح شده ای از شاسی آیفون 14 خواهد بود.پست کوو در فوریه 2023 همچنین پیشنهاد کرد که iPhone SE 4 می‌تواند به جای نمایشگر LCD دارای یک صفحه نمایش OLED باشد که این یک گام قابل توجه برای تلفن ارزان‌تر اپل است. گزارش MacRumors به طور مشابه نشان می دهد که آیفون SE بعدی دارای صفحه نمایش OLED خواهد بود.صفحه نمایش های OLED معمولاً سیاهی عمیق تر و کنتراست بهتری را در مقایسه با LCD نشان می دهند و اپل قبلاً این فناوری نمایشگر را منحصر به سری Pro خود نگه داشته است. اما پیگیری کو در ماه آوریل اشاره کرد که دستگاهی که او فکر می‌کرد ممکن است یک SE آینده باشد می‌تواند فقط یک نمونه اولیه مهندسی باشد.

تاچ آیدی یا فیس آیدی

طرفداران حسگر اثرانگشت تاچ آی دی اپل ممکن است خوش شانس نباشند. MacRumors گزارش می دهد که آیفون SE بعدی مانند سایر آیفون های مدرن به جای حسگر اثر انگشت اپل دارای Face ID خواهد بود. این در تضاد با گزارش کو در سال 2019 است که نشان می‌داد آیفون SE بعدی دارای یک ناحیه بریدگی کوچک‌تر بدون Face ID و Touch ID در دکمه پاور خواهد بود. این به نظر شبیه رویکرد اپل در نسل دهم آی‌پد، نسل پنجم آی‌پد ایر و نسل ششم آی‌پد مینی است که دارای Touch ID در دکمه بالایی هستند.

آیفون بعدی اپل پس از کیف پول ممکن است چند ویژگی مشترک با آیفون 15 داشته باشد. از آنجایی که اپل برای مطابقت با قوانین جدید اروپایی، از USB-C برای آیفون 15 استفاده کرد، به نظر می رسد که آیفون SE 4 می تواند کانکتور لایتنینگ را حذف کند. هم. MacRumors همچنین ادعا می کند که iPhone SE 4 دارای USB-C خواهد بود.

اما نکته شگفت‌انگیزتر در داستان MacRumors این است که iPhone SE 4 می‌تواند دکمه Action را دریافت کند، که کلید جدیدی برای میانبرهای برنامه‌نویسی است که در حال حاضر منحصر به iPhone 15 Pro و Pro Max است. با توجه به اینکه دکمه Action در حال حاضر یکی از تفاوت‌های اصلی است که جفت آیفون پریمیوم جدید اپل را از مدل‌های ابتدایی آن متمایز می‌کند، انتخاب جالبی خواهد بود.MacRumors همچنین گزارش می دهد که یک دوربین تک 48 مگاپیکسلی می تواند برای آیفون SE بعدی در دسترس باشد. این نشان دهنده شباهت دیگری است که می تواند با آیفون 15 به اشتراک بگذارد، که همچنین دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است. اما اگر این گزارش دقیق باشد، آیفون SE برخلاف گوشی های گران قیمت اپل تنها یک دوربین پشتی خواهد داشت. آیفون 15 معمولی دارای دوربین های عریض و فوق عریض است، در حالی که نسخه های پرو دارای دوربین های عریض، فوق عریض و تله فوتو هستند.

احتمالاً یک پردازنده جدید، مودم 5G اپل خواهد داشت

آیفون SE معمولاً همان پردازنده آیفون پرچمدار اخیر اپل را دارد. برای مثال، آیفون SE 2022 دارای تراشه ای مشابه با آیفون 13 است که در سپتامبر 2021 عرضه شد. از آنجایی که داشتن جدیدترین تراشه موبایل اپل معمولاً ویژگی برجسته آیفون SE است، تصور اینکه اپل از این الگو خارج شود، دشوار است.اما کو همچنین پیشنهاد کرد که آیفون SE بعدی می تواند دارای تراشه 5G ساخت اپل باشد. با این حال، سخت است که بدانیم آیا این پیش‌بینی همچنان اعمال می‌شود، زیرا او بعداً برآورد خود را اصلاح کرد و گفت که این دستگاه احتمالاً یک نمونه اولیه مهندسی برای آزمایش تراشه 5G است. MacRumors همچنین گزارش می دهد که iPhone SE 4 دارای مودم 5G ساخت اپل خواهد بود.

اپل در سال 2019 کسب و کار مودم اینتل را تصاحب کرد و این گمانه زنی را به وجود آورد که در نهایت مودم های 5G خود را به جای تکیه بر کوالکام به عنوان تامین کننده خواهد ساخت. ساخت تراشه‌های خود به اپل این امکان را می‌دهد تا کنترل بیشتری بر جدول‌های زمانی راه‌اندازی و ویژگی‌های محصول داشته باشد، رویکردی که بخش کلیدی استراتژی آن در خطوط تولید اصلی آن بوده است. اگرچه اپل برنامه های آینده خود را فاش نکرده است، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در ماه مارس به CNBC گفت که انتظار دارد اپل از سال 2024 استفاده از مودم های خانگی را آغاز کند.نسل چهارم آیفون SE می‌تواند به یکی از هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی‌های آیفون در سال‌های اخیر تبدیل شود، فقط به این دلیل که نمی‌دانیم چه انتظاری داریم. اما اگر فاش‌ها، شایعات و گزارش‌ها درست از آب درآیند، آیفون اقتصادی اپل ممکن است در سال آینده یا در سال 2025 جهشی بزرگ از نظر طراحی، عملکرد و اندازه صفحه نمایش داشته باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد