آیا آیفون 15 پرو ارزش ارتقا دارد؟

دوشنبه 1 آبان 1402 - 10:30
آیا آیفون 15 پرو ارزش ارتقا دارد؟
چگونه با آیفون های قدیمی مقایسه می شود.اگر تلفنی دارید که حداقل 3 سال از عمر آن می گذرد، مانند آیفون 12 پرو یا قبل از آن، احتمالاً پاسخ مثبت است.

با هر آیفون جدید، به خصوص مدل های پرو، اپل وعده عملکرد سریع تر و دوربین های بهتر را می دهد. و طبق گفته همکارم پاتریک هالند، که آیفون 15 پرو و پرو مکس را بررسی کرده است، اپل این تعهدات را انجام می دهد.اما این لزوما به این معنی نیست که ارزش ارتقا به آخرین مدل ها را دارد. این پیشرفت‌ها ارزان نیستند، آیفون 15 پرو با قیمت 1000 دلار و آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار شروع می‌شود. پذیرش این قیمت‌ها با معاملات شرکت مخابراتی آسان‌تر می‌شود، اما چنین تخفیف‌هایی اغلب شما را ملزم می‌کنند که شرایط بسیار خاصی را داشته باشید، مانند باز کردن یک خط جدید یا تعویض یک تلفن نسبتاً جدید.

شبیه به آیفون 15 معمولی، مدل پرو برای کسانی که از مدل‌های قدیمی‌تر مانند آیفون 12 یا نسخه‌های قدیمی‌تر می‌آیند، مناسب‌تر است. چیزهای جدیدی در آیفون 15 پرو وجود دارد، مانند بدنه تیتانیومی و دکمه اکشن جدید که باعث می شود گوشی در مقایسه با آیفون 14 پرو احساس تازگی و متفاوتی داشته باشد. اما اگر از دستگاهی وارد می‌شوید که چندین سال از عمر شما می‌گذرد، احتمالاً عمر باتری و بهبود عملکرد طولانی‌تر را عوامل محرک تصمیم شما برای ارتقا می‌دانید.نگاهی به مقایسه های زیر بیندازید تا تصمیم بگیرید که آیا زمان مناسبی برای ارتقا به آیفون 15 پرو است یا خیر. اگر در عوض آیفون 15 استاندارد را در نظر می گیرید، راهنمای ارتقا جداگانه ما را بررسی کنید.

آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 14 پرو

آیفون 15 پرو در مقایسه با آیفون 14 پرو پیشرفت های زیادی را به همراه دارد، از جمله ساختار تیتانیومی سبک تر، دکمه Action برای میانبرهای برنامه نویسی، درگاه USB-C برای شارژ جهانی و دوربینی که می تواند به طور پیش فرض عکس هایی با کیفیت 24 مگاپیکسل بگیرد. اپل همچنین ادعا می کند که پردازنده جدید A17 Pro می تواند بازی های سطح کنسول را اجرا کند.

همانطور که در مورد مدل های قبلی پرو وجود دارد، آیفون 15 پرو نیز شامل برخی موارد اضافی برای عکاسان موبایل و فیلمسازان است. برای مثال، فیلمبرداران ممکن است از گزینه فیلمبرداری با فرمت گزارش تصویری قدردانی کنند، که تطبیق فیلم از دستگاه‌های دیگر را برای پروژه‌هایی که با بیش از یک دوربین گرفته‌اند، آسان‌تر می‌کند. آیفون 15 پرو مکس همچنین دارای زوم تله فوتو 5 برابری است که به آن امکان می دهد عکس های نزدیک تری نسبت به گزینه 3x در آیفون 14 پرو ثبت کند.

از آنجایی که آیفون 15 پرو دارای تراشه نسل دوم فوق پهن باند اپل است، می‌توانید از آیفون خود برای شناسایی آسان‌تر مکان کاربر دیگر در برنامه Find My استفاده کنید. اما این ویژگی فقط با دیگر دارندگان آیفون 15 کار می کند زیرا به سخت افزار جدید اپل نیاز دارد. Ultra wideband فناوری تشخیص نزدیکی است که در آیفون 11 و نسخه های جدیدتر یافت می شود که باعث می شود فایل های AirDrop به دستگاه های دیگر و استفاده از تلفن شما به عنوان کلید دیجیتال ماشین آسان تر شود.بیشتر این تغییرات آیفون 15 پرو را از آیفون 15 معمولی جدا می کند و گوشی پریمیوم اپل را به گزینه ای جذاب تر برای کسانی تبدیل می کند که خواهان عملکرد سریع تر و دوربینی با توانایی بیشتر هستند. همانطور که گفته شد، اگر قبلاً آیفون 14 پرو دارید، لزوماً نیازی به ارتقاء ندارید.

اگرچه این ابزارها مفید هستند، اما کاربردی هستند و ممکن است تأثیر زیادی بر تجربه روزانه نداشته باشند، به خصوص اگر از تلفن خود برای پروژه های سینمایی استفاده نکنید. در حالی که دکمه Action مفید است، در شکل فعلی آن نیز کمی محدود است، زیرا فقط می تواند یک ویژگی را در یک زمان فعال کند. همانطور که در بررسی آیفون 15 پرو ذکر شد، این امکان وجود دارد که دکمه Action در آینده تجربه بیشتری را برای آیفون به ارمغان بیاورد، به خصوص اگر اپل امکان برنامه ریزی چندین نوع میانبر را فراهم کند.

A17 Pro نمونه دیگری از یک ویژگی جدید است که احتمالاً در طول زمان جذاب‌تر خواهد شد زیرا بازی‌های بیشتری برای آن بهینه می‌شوند. نسخه‌های کنسولی Resident Evil Village، Resident Evil 4 Remake، Death Stranding و Assassin's Creed Mirage برای iPhone 15 Pro در دسترس خواهند بود و من می‌توانم ببینم که iPhone 15 Pro پس از پشتیبانی از بیش از چند عنوان برای گیمرها جذاب‌تر می‌شود.

نتیجه نهایی: هنوز آیفون 15 پرو را ارتقا ندهید. عملکرد و عمر باتری احتمالاً همچنان قوی هستند، به این معنی که عمر زیادی در تلفن شما باقی مانده است. برخی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های جدید آیفون 15 پرو، مانند پردازنده A17 Pro و دکمه Action، احتمالاً با گذشت زمان بهتر می‌شوند، به این معنی که خوب است منتظر مدل بعدی یا حتی بعد از آن باشید. مگر اینکه اساساً بتوانید آیفون 15 پرو را به صورت رایگان از طریق معامله ای دریافت کنید، ارزش صبر کردن را دارد

آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو تنها 2 سال از عمر آن می گذرد، به این معنی که احتمالاً هنوز هم بدون مشکل کار می کند و عمر باتری آن به اندازه ای طولانی است که شما را بدون نگرانی در طول روز سپری می کند. از آنجایی که این گوشی دوربین و پردازنده نسبتاً جدیدی دارد، عکس‌های گرفته شده با این گوشی به اندازه کافی واضح و رنگارنگ برای پست کردن در فید اینستاگرام، اشتراک‌گذاری با دوستان و حتی چاپ کپی‌های کوچک برای آویزان کردن روی دیوار به نظر می‌رسند.

آیفون 15 پرو یک ارتقاء ضروری برای دارندگان آیفون 13 پرو نیست، اما ویژگی های جدید زیادی برای کسانی که تصمیم به پرش دارند وجود دارد. می‌توانید آیفون 15 پرو را با همان کابلی که احتمالاً برای سایر محصولات غیر اپل استفاده می‌کنید، شارژ کنید زیرا دارای USB-C است. این دوربین دارای یک سنسور با وضوح بالاتر است، به این معنی که شما می توانید جزئیات بیشتری را با وضوح 48 مگاپیکسل یا 24 مگاپیکسل در مقایسه با سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو ثبت کنید. و البته، طراحی جدید تیتانیومی و دکمه Action وجود دارد.

اما به خاطر داشته باشید که همه چیزهایی را که با آیفون 14 پرو سال گذشته عرضه شد، مانند جزیره دینامیک و نمایشگر همیشه روشن، دریافت می کنید. روی هم رفته، این تغییرات به همراه دکمه Action می‌تواند انجام چند کار را بدون پرش بین برنامه‌ها آسان‌تر کند. همچنین اگر در یک منطقه دور افتاده هستید، تشخیص تصادف خودرو و گزینه تماس با خدمات اضطراری از طریق ماهواره را دریافت خواهید کرد، زیرا هر دو ویژگی در آیفون 14 پرو سال گذشته ارائه شده بودند.

نتیجه نهایی: آیفون 15 پرو ارتقاء مورد نیاز شما نیست، اما ممکن است بخواهید از یک آیفون 13 پرو تهیه شود. آیفون 2 ساله اپل هنوز چیزهای زیادی برای آن دارد، بنابراین اگر هنوز از آن راضی هستید، هنوز آن را ارتقا ندهید. اما اگر آیفون 15 پرو را زیاد کنید، چیزی فراتر از یک نسخه تازه سازی شده از گوشی فعلی شما خواهد بود. حتما ببینید که آیا واجد شرایط تخفیف معامله هستید یا خیر.

آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو شباهت زیادی به آیفون 13 پرو دارد، بنابراین توصیه های عمومی مشابهی وجود دارد. با این حال، از آنجایی که پردازنده iPhone 12 Pro قدیمی‌تر است، یک مورد قوی‌تر برای ارتقا وجود دارد، به این معنی که ممکن است شروع به کند شدن کند.

با توجه به اینکه آیفون 12 پرو اکنون 3 ساله شده است، احتمالاً عمر باتری نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آیفون 13 پرو، عمر باتری بیشتر بود و اپل از آن زمان تاکنون پیشرفت‌های بیشتری انجام داده است. در مقایسه با تخمین زده شده 17 ساعت پخش ویدئوی آیفون 12 پرو، آیفون 15 پرو 23 ساعت زمان خواهد داشت.

صفحه نمایش در گوشی جدید اپل روشن تر است، به این معنی که به احتمال زیاد بیرون را در نور شدید آفتاب راحت تر می بینید. آیفون 12 پرو همچنین فاقد ProMotion است، که نام تجاری اپل برای نمایشگرهایی است که می‌توانند نرخ تازه‌سازی آن‌ها را افزایش دهند، که باعث می‌شود اسکرول در آیفون 15 پرو راحت‌تر شود.

اپل همچنین برخی از ویژگی‌های جدید عکاسی را بین نسل‌ها به کار گرفته است، مانند حالت ماکرو و سبک‌های عکاسی، که به شما امکان می‌دهد ظاهر خاصی را برای نحوه عکس‌برداری دوربین سفارشی کنید. همچنین حالت سینمایی برای ضبط فیلم با عمق میدان کم وجود دارد.

اما اینها تنها برخی از جنبه هایی است که آیفون 12 پرو را از آیفون 13 پرو جدا می کند. فراموش نکنید، شما همچنین همه چیز دیگری را که اپل در طول سال‌ها اضافه کرده است، دریافت می‌کنید، از دکمه Action گرفته تا Dynamic Island، ساختار تیتانیومی سبک‌تر، تشخیص تصادف خودرو و SOS اضطراری از طریق ماهواره.

نتیجه نهایی: آیفون 15 پرو یک ارتقاء ارزشمند است که از آیفون 12 پرو ارائه می شود، اما واقعاً فقط زمانی باید آن را ارتقا دهید که احساس کنید عملکرد و عمر باتری کاهش یافته است.

آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو اکنون 4 سال از عمر آن می گذرد، به این معنی که اگر احساس می کنید گوشی شما مثل قبل نیست، زمان خوبی برای ارتقا است. جدای از پرش از یک پردازنده 4 ساله به A17 Pro جدید اپل، تقریباً همه چیز جدید احساس می شود - از صفحه نمایش گرفته تا دوربین.

شاید مهم‌تر از همه، آیفون 11 پرو از 5G پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که ممکن است سرعت اتصال سریع‌تر را از دست بدهید. اپل تا زمانی که آیفون 12 در سال 2020 معرفی شد، سازگاری 5G را به گوشی های خود اضافه نکرد.

آیفون 11 پرو و پرو مکس صفحه نمایش کوچک تری نسبت به آیفون 15 پرو و پرو مکس دارند، بنابراین برای تماشای ویدیو، خواندن اخبار و مرور ایمیل، املاک و مستغلات بیشتری دریافت خواهید کرد. 11 پرو دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی است، در حالی که 11 Pro Max دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است، در مقایسه با نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی آیفون 15 پرو و پرو مکس. چیزهای جدید دیگری در مورد صفحه نمایش آیفون 15 پرو وجود دارد. اندازه فقط شروع است همچنین به جزیره دینامیک، ProMotion، حالت همیشه روشن و افزایش روشنایی نیز خواهید رسید.کیفیت دوربین یکی دیگر از زمینه هایی است که در آن شاهد پیشرفت های زیادی خواهید بود. از آنجایی که دوربین آیفون 11 پرو چهار نسل از عمر خود را می گذراند، به اوج تمام پیشرفت های عکس و ویدیویی که اپل در طول سال ها اضافه کرده است، می رسید.

جدا از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی و ویژگی‌های فوق‌الذکر مانند حالت سینمایی و توانایی تبدیل تقریباً هر عکسی به پرتره، می‌توانید در حالت شب نیز پرتره بگیرید و با دوربین جلوی حالت شب عکس بگیرید. همچنین زوم اپتیکال نزدیک تری خواهید داشت (3 برابر در 15 پرو، 5 برابر در 15 پرو مکس) در مقایسه با زوم 2 برابری آیفون 11 پرو. خط لوله پردازش تصویر اپل نیز در طول سال ها بهبود یافته است، بنابراین باید شاهد یک پله صعود در کیفیت کلی تصویر نیز باشید.

آیفون 11 پرو همچنین فاقد حسگر لیدار است که مشکل ساز نیست اما بسته به اینکه از گوشی خود برای چه کاری استفاده می کنید می تواند مهم باشد. قابلیت‌های حسگر عمق سنسور لیدار می‌تواند به فوکوس سریع‌تر دوربین، بهبود عملکرد در برنامه‌های واقعیت افزوده و فعال کردن ویژگی‌های دسترس‌پذیری مانند تشخیص افراد کمک کند، که می‌تواند به کاربران نابینا کمک کند تشخیص دهند افراد دیگر در نزدیکی چه زمانی هستند.همچنین می‌توانید از لوازم جانبی MagSafe، مانند قاب‌ها و شارژرهای بی‌سیم که راحت‌تر به پشت تلفنتان می‌چسبند، با iPhone 15 Pro یا Pro Max استفاده کنید. و تمام ویژگی های دیگری که اپل در دو سال اخیر معرفی کرده است را فراموش نکنید، مانند دکمه Action، اتصال ماهواره ای برای مواقع اضطراری و تشخیص تصادف خودرو.

نتیجه نهایی: اگر آیفون 11 پرو دارید، قطعا ارزش ارتقا دارد. از 5G گرفته تا یک پردازنده کاملاً جدید، صفحه نمایش بزرگتر، ویژگی های چندوظیفه ای مانند دکمه Action و Dynamic Island و دوربین برتر، همه چیز در مورد این گوشی جدید به نظر می رسد. اگر ارزان‌ترین نسخه آیفون 11 پرو را در زمان عرضه خریداری کرده‌اید، احتمالاً در ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدیوها نیز دچار مشکل شده‌اید، زیرا مدل ابتدایی تنها با 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مقایسه با 128 گیگابایت موجود در آیفون‌های جدیدتر عرضه می‌شود.

آیفون 15 پرو در مقابل آیفون XS

آیفون در پنج سال گذشته مسیری طولانی را پیموده است، و این را در مقایسه آیفون XS متعلق به دوران 2018 با آیفون 15 پرو نشان می‌دهد. آیفون XS فاقد چند ویژگی است که در بسیاری از گوشی‌های امروزی استاندارد در نظر گرفته می‌شوند، از جمله پشتیبانی از 5G و دوربین فوق عریض برای گرفتن عکس‌های وسیع‌تر.

با ارتقا به آیفون 15 پرو، در مقایسه ما با آیفون 11 پرو، تمام ویژگی های ذکر شده در بالا را به دست خواهید آورد. این شامل پشتیبانی از 5G، دوربین بسیار واضح‌تر، حالت‌های دوربین بیشتر، سازگاری MagSafe، حسگر لیدار با تشخیص عمق و صفحه نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر (5.8 اینچ در مقابل 6.1 اینچ برای Pro معمولی، 6.5 اینچ در مقابل 6.7 اینچ برای Pro Max است. ).

اما اپل تعداد انگشت شماری از قابلیت‌های جدید را با شروع آیفون 11 اضافه کرد که خانواده آیفون XS نیز فاقد آن‌ها هستند، که حتی یک محافظ قوی‌تر برای ارتقاء ایجاد می‌کند. قابل توجه ترین حالت شب برای دوربین است، به این معنی که هنگام عکس گرفتن در محیط های تاریک به سختی مجبور خواهید بود از فلاش دوربین خود استفاده کنید. همچنین دوربین فوق عریض، دوربین جلویی واضح تر (7 مگاپیکسل در مقابل 12 مگاپیکسل) و تراشه باند فوق عریض نیز وجود دارد.

البته این فقط سطح را خراش می دهد، با توجه به اینکه چیزهای جدیدی در آیفون 15 پرو وجود دارد، از عمر باتری بسیار بیشتر گرفته تا جزیره دینامیک و دوربین 48 مگاپیکسلی.

نتیجه نهایی: اگر آیفون XS یا XS Max دارید، وقت آن رسیده است که آن را ارتقا دهید. گوشی 5 ساله اپل فاقد ویژگی‌های اصلی مانند 5G است و عملکرد و عمر باتری احتمالاً به زودی کاهش می‌یابد اگر قبلاً این کار را نکرده باشند. آیفون XS همچنین آخرین نسلی است که به‌روزرسانی‌های نسخه جدید iOS را دریافت می‌کند، به این معنی که سال آینده ویژگی‌های جدیدی را از دست خواهید داد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد