داغ شدن آیفون 15 و جلوگیری از آن

شنبه 8 مهر 1402 - 08:36
داغ شدن آیفون 15 و جلوگیری از آن
مدل گوشی شما هر چه که باشد، می‌توانید چند قدم ساده برای خنک نگه داشتن آن بردارید.

آیفون 15 جدید ممکن است در حال حاضر داغ باشد، اما این همیشه چیز خوبی نیست. از زمان عرضه آیفون 15 پرو در هفته گذشته، برخی افراد گزارش داده اند که گوشی جدید هنگام استفاده از آن خیلی گرم می شود.متأسفانه، گرمای بیش از حد می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، به خصوص اگر به طور مداوم اتفاق بیفتد.

شما نمی خواهید تلفن شما بیش از حد گرم شود، زیرا می تواند سرعت گوشی شما را کاهش دهد یا باعث شود که به طور کلی از کار بیفتد. ممکن است منجر به آسیب دائمی شود، و پس از آن ممکن است مجبور شوید باتری خود را تعویض کنید یا حتی یک تلفن کاملاً جدید تهیه کنید. و این مستلزم خرج کردن پول است.به همین دلیل است که می خواهید تمام اقداماتی را که می توانید انجام دهید تا از داغ شدن بیش از حد آیفون، دستگاه اندروید یا سایر گوشی های خود جلوگیری کنید. شما نمی توانید تمام موارد گرمای بیش از حد را متوقف کنید، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

چرا گوشی شما در وهله اول داغ می شود؟

- گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید بگذارید.
- گوشی خود را در محیط گرم نگه دارید.
- استفاده بیش از حد از گوشی هنگام شارژ شدن.
- باتری یا شارژر معیوب.
- اشکالات در نرم افزار.
- برنامه های سرکش یا بدافزار.
ممکن است تلفن شما به دلایل دیگری مانند خراب شدن برنامه یا حتی قاب گوشی خفه شود، بیش از حد گرم شود، اما دلایل بالا محتمل ترین دلایل داغ شدن بیش از حد تلفن شما هستند.

گرمای بیش از حد با گوشی شما چه می کند؟
اگر دمای داخلی گوشی شما بیش از حد معمول باشد و دستگاه بیش از حد گرم شود، می‌توانید منتظر چند مشکل باشید:

- گوشی شما کند می شود
- شارژ کند می شود یا کاملاً متوقف می شود.
- سیگنال شما ضعیف شده است.
- فلاش دوربین شما به طور موقت غیرفعال است.
همچنین ممکن است اثرات مضر دائمی وجود داشته باشد - گرمای بیش از حد می تواند باعث آسیب دائمی به باتری، سیم کارت و سایر قسمت های مهم داخل تلفن شما شود.

بنابراین چگونه می توانید از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنید؟
مهمترین چیز این است که در صورت امکان، گوشی خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، به خصوص زمانی که هوا گرم است. ممکن است تلفن شما در یک روز ابری در زیر چمن خوب باشد، اما هر چه دما گرمتر باشد، گوشی شما کمتر در برابر خورشید مقاومت می کند. در ساحل، تلفن شما می تواند تنها در چند دقیقه زیر نور خورشید بیش از حد گرم شود. همینطور اگر آن را در یک نقطه آفتابی در ماشین خود قرار دهید.در عوض، تلفن خود را از نور مستقیم خارج کنید، چه در جیب شما باشد، چه داخل کوله پشتی یا زیر حوله/پتو یا داشبورد. هر مکانی که آن را از نور خورشید دور نگه دارد کارساز خواهد بود.

محافظت از گوشی در برابر نور خورشید نسبتاً آسان است، اما دمای بالا به تنهایی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود. پس از گذشت تنها یک ساعت، به عنوان مثال، وقتی در بیرون 100 درجه است، داخل خودرو به 143 درجه می رسد، بنابراین تلفنی که در جا لیوانی شما باقی مانده می تواند به سرعت بیش از حد داغ شود و آسیب ببیند. پاسخ کوتاه: گوشی خود را برای مدت طولانی در محیط گرم قرار ندهید، حتی اگر زیر نور مستقیم خورشید نباشد. این شامل ماشین شما، سونا، آشپزخانه، وسط بیابان یا هر جایی نزدیک به آتش است.دمای بهینه داخلی گوشی شما باید بین 32 تا 95 درجه فارنهایت (0 تا 35 درجه سانتیگراد) باشد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، اپل توصیه می کند دستگاه را در مکانی نگهداری کنید که دمای آن بین -4 درجه و 113 درجه فارنهایت (20- و 45 درجه سانتیگراد) باشد.

همچنین برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی خود باید این نکات را رعایت کنید
هنگامی که تلفن شما در حال شارژ است از برنامه های گرافیکی یا پردازنده فشرده استفاده نکنید. این شامل بازی‌های ویدیویی عظیم تلفن همراه مانند PUBG Mobile یا برنامه‌های پخش جریانی مانند Netflix و Hulu است.
نرم افزار و برنامه های سیستم تلفن خود را به جدیدترین نرم افزار موجود به روز کنید. یک اشکال در نرم افزار می تواند باعث مشکلات داغ شدن بیش از حد شود، بنابراین همیشه با نرم افزار خود به روز باشید.
از شارژرهای شخص ثالث دوری کنید. بیشتر اوقات شما خوب خواهید بود، اما یک شارژر ارزان قیمت می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد