بررسی پورتال پلی استیشن در حال انجام: PS5 در دستان شما، با محدودیت ها

سه شنبه 23 آبان 1402 - 08:53
بررسی پورتال پلی استیشن در حال انجام: PS5 در دستان شما، با محدودیت ها
این پخش داخلی پلی استیشن 5 برای من مانند یک کنترلر DualSense است که یک صفحه نمایش در وسط آن قرار گرفته است.

به نظر می رسد سونی به راه هایی برای گسترش تجربه پلی استیشن 5 فراتر از تلویزیون شما وسواس دارد. در اوایل سال جاری، پلی استیشن VR 2 را بررسی کردم، یک هدست متصل شده همهجانبه که می تواند بازی های PS5 را اجرا کند. پورتال پلی استیشن که این هفته با قیمت 200 دلار (10.000.000 تومن)در دسترس است، پیشنهادی کمتر رادیکال و مقرون به صرفه تر است. PS5 خود را به اتاق دیگری در خانه خود ببرید، اما به صورت پخش دستی.

من این شانس را داشتم که در چند روز گذشته با پورتال بازی کنم، و اگرچه این زمان برای بررسی کامل کافی نیست، اما به من اجازه می دهد تا گزارش دهم که کنترل ها عالی هستند اما کیفیت پخش جریانی ضعیف است یا از دست رفته است. همچنین می توانم به شما بگویم که این چیز کاملاً عجیب است. سونی، یک شرکت بازی سازی که زمانی کنسول های دستی خود را مانند ویتا می ساخت، اکنون چیزی دارد که به نظر می رسد مانند یک گوشی دستی مستقل است، اما اینطور نیست. پورتال نمی تواند به تنهایی بازی کند. در عوض آنها را از PS5 شما پخش می کند. آن را مانند یک کنترلر PS5 در نظر بگیرید که یک صفحه نمایش در وسط آن قرار گرفته است.

وقتی برای اولین بار آن را از جعبه بیرون آوردم، به نظرم احمقانه به نظر می رسید. تمیز، اما احمقانه صفحه‌نمایش تبلت‌مانند مسطح بین دو نیمه از یک کنترلر کامل بازی قرار گرفته است، با برخی از خطوط کانتوری که سونی قدیمی هستند. پورت شارژ USB-C در زیر آن قرار گرفته است. به خصوص قابل حمل به نظر نمی رسد. شکل نامناسبی دارد و قاب همراهش ندارد. پس باز هم، قرار نیست خانه خود را ترک کنید.

کنترل ها پورتال را بهتر از Backbone می کنند
این پاسخ سونی به گیم‌پد Nintendo Wii U است که در صورت ناآشنا بودن، راهی برای انجام بازی‌ها در خانه و دور از صفحه تلویزیون بود. کیفیت ویدیویی عالی داشت اما برای کار باید نزدیک Wii U باشد. پورتال می‌تواند در هر نقطه از شبکه Wi-Fi شما گسترش یابد، اما بازی‌ها را با استفاده از همان فناوری Remote Play که قبلاً با تلفن‌ها و تبلت‌ها کار می‌کرد، پخش می‌کند.

پس چرا یک پورتال بخریم؟ به هر حال، کنترلرهای بازی فوری مناسبی برای گوشی هایی مانند Backbone One وجود دارد که با PS Remote Play کار می کنند و می توانند پخش کننده های PS5 قابل حمل نیز باشند. خوب، تا اینجای کار، با بازی روی Backbone One، می‌توانم یک تفاوت عمده را به شما بگویم: پورتال سونی یک کنترلر بسیار برتر دارد.کنترل ها دلیلی هستند که پورتال احساس سرگرمی می کند. دستگیره‌ها، دکمه‌ها - همه آنها مانند یک DualSense واقعی برای PS5 هستند. لمسی وجود دارد و ماشه ها بازخورد نیروی یکسانی دارند. این تفاوت زیادی در نحوه انجام بازی‌هایم ایجاد می‌کند، و به همین دلیل است که پسر نوجوان من دستگاه‌هایی مانند Backbone One را برای انجام بازی‌های خودش دوست ندارد. اکثر گزینه های دستی مانند یک کنترل کننده استاندارد احساس نمی کنند. اما پورتال این کار را می کند.

اما یک نکته در مورد لمسی: آنها احساس متفاوتی نسبت به DualSense معمولی دارند. موتورهای رومبل گاهی اوقات بلند می شوند و در بازی هایی که بازی کرده ام کمتر احساس می کنند در دستان من ظریف هستند. با این حال، من قبلا هرگز لمسی را در یک گوشی دستی مبتنی بر جریان احساس نکرده بودم.

کیفیت پخش: همیشه عالی نیست
با قضاوت از زمان اولیه بازی من تا کنون، یک نکته منفی وجود دارد. این تجربه مشابه بازی در PS5 واقعی نیست. نرخ فریم استریم و نرمی و گیم پلی کلی کمی متفاوت بود. بله، قابل سرویس است، و من در یک دستگاه پیش راه اندازی بازی می کنم، بنابراین ممکن است نرم افزار همچنان بهبود یابد، اما تاکنون کیفیت پخش متناظر بوده است.  من یک شبیه سازی Jets-Raiders Sunday Night را بازی کردم و از داشتن تمام لمسی هایی که برای تکل زدن و دویدن انتظار دارم قدردانی کردم. صفحه نمایش پورتال با وجود وضوح 1080p و LCD، واضح به نظر می رسید. این 8 اینچ است، به این معنی که متن به طور معقولی قابل خواندن به نظر می رسد - مشکلی که در برخی از دستگاه های دستی که بازی های کنسول یا رایانه شخصی مانند Steam Deck را انجام می دهند، وجود دارد. هنگامی که استریم برای مدتی اجرا شد، گرافیک واضح و بسیار واضح به نظر می رسید. با این حال، نرخ فریم متفاوت بود.

Gran Turismo 7 و WipeOut Omega Collection در پورتال بسیار قابل بازی بودند ، اما من مجبور شدم فرمان کنترل حرکتی را در GT7 خاموش کنم. کنترل‌های حرکتی خیلی کند به نظر می‌رسیدند. نرخ فریم آنقدر بالا بود که احساس می‌کردم می‌توانم خوب بازی کنم، اگرچه زمان دقیق‌تر حضور در PS5 واقعی را از دست دادم.

انتخاب های صوتی محدود است
بلندگوهای پورتال خوب هستند، اما برای هدفون، یا باید از طریق جک 3.5 میلی‌متری سیمی را وصل کنید یا از هدفون‌های Pulse اختصاصی سونی یا هدفون روی گوش استفاده کنید که با PS5 و پورتال با استفاده از یک دانگل USB مثلثی می‌شوند. که به PS5 وصل می شود. کمی آزاردهنده است که صدای بلوتوث پشتیبانی نمی شود.

من یک گیم پد بی‌سیم Pulse Explore را که همراه با پورتال فرستاده شده‌اند، راه‌اندازی کردم که در ماه دسامبر به قیمت 200 دلار می‌رسند. آنها گیم پدهای بزرگی هستند، و دوباره، آنها همچنین باید از یک پورت USB در PS5 برای کمک به پخش صدا به پورتال از طریق دانگل استفاده کنند. آنها به عنوان هدفون بلوتوث معمولی عمل می کنند، که من آن را امتحان نکردم. در پورتال، آنها قابل استفاده هستند و صدای خوبی دارند.

راه اندازی آسان بود، اما برخی چیزها عجیب هستند
راه اندازی پورتال ساده است و برای جفت شدن نیازی به اتصال به PS5 ندارد. من از طریق کد QR به برنامه موبایل پلی استیشن وارد شدم، PS5 محلی را پیدا کردم و وصل شدم. چند گزینه منو در پورتال برای کنترل روشنایی و اتصال وجود دارد.

یکی دیگر از بخش‌های عجیب پورتال، و بزرگ‌ترین نقطه ضعف کنترلی آن، نحوه تلاش آن برای تکرار تاچ پد قابل کلیک DualSense است. پورتال اصلا تاچ پد ندارد و از صفحه نمایش لمسی برای شبیه سازی آن استفاده می کند.مستطیل های درخشان روی صفحه نشان دهنده تعاملات احتمالی است، اما من آن را درست نکرده ام. فکر کنم از طریق ضربه زدن باشه؟ به خاطر آن نمی‌توانستم در مدن وقت بیاورم. هر بازی PS5 که به شدت به صفحه لمسی تکیه می کند ممکن است در Portal واقعاً عجیب باشد 

آیا باید پورتال پلی استیشن بخرید؟

من هنوز جواب قطعی ندارم با توجه به اینکه یک Backbone One حدود 100 دلار و یک کنترلر PS5 حدود 60 دلار قیمت دارد، هزینه 200 دلاری برای پورتال مجهز به صفحه نمایش آنقدرها هم فروش غیرعادی نیست. اما همچنین کاملاً غیر ضروری و بسیار جالب است. این واقعاً یک صفحه نمایش پخش از راه دور است که با کنترل های خود یکی شده است، به این معنی که فوق العاده تخصصی است. کنترل‌ها امیدوارکننده هستند، اما عملکردهای استریم باعث می‌شود که این احساس کمتری، حداقل در شبکه خانگی قدیمی‌تر من، نسبت به یک بازی اختصاصی دستی مانند Steam Deck یا حتی یک سوئیچ، احساس شود.

برای یک دارنده PS5 که هوس یک دستگاه قابل حمل عالی برای بازی از راه دور دارد و بودجه لازم را نیز دارد، ممکن است این خرید اصلاً عجیب نباشد. با این حال، مانند یک محصول آزمایشی در مقابل یک محصول واقعاً بهینه به نظر می رسد. من فقط چند روز است که از پورتال استفاده می کنم. وقتی زمان بیشتری را صرف آن کردم و می‌توانم کیفیت پخش و عمر باتری را بیشتر آزمایش کنم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد