متا و کنفرانس سالانه VR

دوشنبه 10 مهر 1402 - 10:06
متا و کنفرانس سالانه VR
متا باید از اپل بخاطر ارائه کنفرانس سالانه VR خود در سال جاری تشکر کند

کنفرانس سالانه Connect این هفته بر واقعیت مجازی و متاورژن متمرکز بود، یک کلمه بر لبان همه بود: اپل
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مشتاق معرفی هدست واقعیت مجازی Quest 3 شرکتش بود که قیمت آن از 499 دلار (۲۴,۹۵۰,۰۰۰ تومن)شروع می‌شود و در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. شرکت او از رشد فروشگاه برنامه های مجازی واقعیت مجازی خود - Quest Store - که از زمان آغاز به کار در سال 2019، 2 میلیارد دلار فروش داشته است، از 1.5 میلیارد دلاری که شرکت در سال گذشته در کنفرانس اعلام کرد، افزایش یافته است .تفاوت بزرگ امسال با رویداد سال 2022 این است که شرکت کنندگان تصویر بسیار واضح تری از ورود آینده اپل به بازار VR دارند.سازنده آیفون در ماه ژوئن هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro خود را با قیمت چشمگیر 3499 دلار (۱۷۴,۹۵۰,۰۰۰ تومن)در سال آینده معرفی کرد. در حالی که این اولین تلاش بزرگ اپل در زمینه واقعیت مجازی است، تسلط طولانی مدت این شرکت در دستگاه های مصرف کننده ممتاز و شهرت برنده آن در سخت افزار، سر و صدایی ایجاد کرده است که در رویدادهای صنعت قبلی متا وجود نداشت.انتظار می‌رود واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی برای سال‌های آینده بازارهای ویژه باقی بمانند، اما گفتگو با نزدیک به دوازده شرکت‌کننده که این هفته در دفتر مرکزی Meta's Menlo Park، کالیفرنیا، گرد هم آمدند، نشان می‌دهد که لحن برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌های VR در مورد پتانسیل توسعه در حال تغییر است. صنعت.

تام سیموندز، مدیر عامل شرکت VR مستقر در بریتانیا Immerse، گفت: "با ورود اپل به بازار مطمئناً کنجکاوی وجود دارد." اپل همیشه توانسته است سخت‌افزار و نرم‌افزار را به روشی یکپارچه با هم پیوند دهد.قبل از اعلام Vision Pro اپل، صنعت VR کمی با بحران هویت روبه‌رو بود و سرمایه‌گذاران خطرپذیر سرمایه‌گذاری‌های خود را در کنار کاهش Web3 و پروژه‌های رمزنگاری مربوطه کنار می‌کشیدند. در همین حال، متا میلیاردها دلار در سه ماهه برای ایجاد چشم انداز متاورز خود از دست داده است، و زاکربرگ علاقه ای به کاهش سرعت نشان نداده است و بسیاری از سرمایه گذاران وال استریت را که فقط هزینه های فزاینده را می بینند، ناامید کرده است.

اگرچه محصول اپل ماه ها به فروش نمی رسد و مشخص نیست که چه تعداد از مردم آن را می خواهند یا می توانند آن را بخرند، ورود این شرکت به برخی از تلاش های متا مشروعیت بخشیده است.متا علاوه بر نمایش جدیدترین هدست خود در این هفته، جدیدترین نسخه عینک هوشمند Ray-Ban خود را که با EssilorLuxottica ساخته شده است، معرفی کرد. این عینک جدید که در 17 اکتبر(25 مهر) برای خرید در دسترس خواهد بود، 299 دلار(۱۴,۹۵۰,۰۰۰ تومن) قیمت خواهد داشت، از نرم افزار هوش مصنوعی متا از طریق تلفن هوشمند استفاده می کند تا افراد بتوانند هنگام تماشای اشیاء مختلف نقاط عطف را شناسایی کنند یا علائم را ترجمه کنند.

آنیش کولکارنی، مدیر ارشد فناوری شرکت آموزشی VR Strivr گفت، اگر متا سرمایه گذاری هنگفتی را برای پیشبرد بازار VR متوقف کند، "از دست دادن اعتماد زیادی" خواهد بود."متا در حال فشار دادن به نوار است، و چه کسی پول دارد که میله را فشار دهد؟" کولکارنی گفت.

او اضافه کرد که اگرچه فروش ۲ میلیارد دلاری اپ استور «ممکن است در مقایسه با فروشگاه اپل زیاد به نظر نرسد،» این عدد بزرگ و مهمی است. اپل به دلیل محبوبیت اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد، بازار غول‌پیکری دارد – ۱.۱ تریلیون دلار در صورت‌حساب و فروش توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۲۲.Josette Seitz، توسعه‌دهنده واقعیت مختلط برای شرکت Baltu Technologies، می‌گوید اپل می‌تواند مزیتی را برای کسب‌وکارهایی که قبلاً از محصولاتش استفاده می‌کنند، مانند آنهایی که از iPad برای کمک به انجام تعمیر و نگهداری و سایر خدمات مرتبط استفاده می‌کنند، داشته باشد. او گفت، شرکتی که در حال حاضر آی‌پدها را برای بازرسی یا کارهای مشابه به کارگران میدانی عرضه می‌کند، می‌تواند به دلیل قابلیت همکاری دستگاه‌ها، انتقال آسان به Vision Pro را انجام دهد.Seitz گفت: در قیمت بالایی که دارد، Vision Pro احتمالا بیشتر محصولی برای مشاغل خواهد بود. صرف نظر از این، مهم است که ورودی های بیشتری در بازار داشته باشید.

او گفت: «نباید فقط یک شرکت وجود داشته باشد. ما نمی‌توانیم این یک سیستم انحصاری باشد.»Gaspar Ferreiro، توسعه‌دهنده شرکت VR Coal Car Studios، قیمت Vision Pro را «دیوانه‌کننده» خواند و گفت که اپل در حال انجام یک «قمار بزرگ» است.فریرو با اشاره به اینکه برخی از کسب‌وکارها به دلیل شهرت و اعتبار این شرکت در دستگاه‌های اپل هدر خواهند رفت، گفت: «شرکت‌ها قطعاً قمار را قبول خواهند کرد.

متا هنوز با چالش های خاص خود روبرو است. این شرکت علیرغم یک شروع طولانی چندین ساله برای وارد کردن واقعیت مجازی به جریان اصلی تلاش کرده است، و Ferreiro مطمئن نیست که پیشرفت‌های Quest 3 نسبت به Quest 2 که 200 دلار ارزان‌تر است، برای جذب مشتریان جدید کافی باشد. خودی های صنعت یا توسعه دهندگان"مصرف کننده عمومی احتمالاً با معمایی روبرو خواهد شد، آیا من 200 دلار دیگر برای این دستگاه دیگر خرج کنم؟" فریرو گفت. یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های Quest 3 نسبت به نسخه قبلی، ویژگی به اصطلاح «گذر» آن است که میدان دید فرد را به فرمت دیجیتال تبدیل می‌کند و به این ترتیب اجازه می‌دهد تصاویر رایانه‌ای روی دنیای فیزیکی پوشانده شوند. مشاهده محیط فیزیکی با استفاده از Quest 2 تجربه‌ای مبهم است که فاقد رنگ است، اما با Quest 3 بسیار واضح‌تر است و استفاده از آن لذت‌بخش‌تر است.

فریرو گفت برای توسعه دهندگان، این به توانایی ایجاد محتوای قانع کننده تر و تجربیات بصری جذاب تر تبدیل می شود که دنیای فیزیکی و دیجیتال را یکپارچه می کند.

جفری مورین، مدیر عامل سرویس تناسب اندام Litesport VR، گفت که Quest 3 "فقط خارج از منطقه راحتی من برای خرید هدیه کریسمس برای فرزندم" قیمت گذاری شده است.اما او موافق است که عبور بهبودیافته بسیار ارزشمند است و برای برنامه واقعیت ترکیبی آینده این شرکت که برای Xponential Fitness ایجاد کرده است و به کاربران اجازه می دهد با مربیان شخصی واقعی که می توانند به صورت مجازی به اتاق نشیمن آنها پرتو شوند، کار کنند، بسیار مهم است.

در مورد همکاری با اپل، مورین گفت Litesport به دنبال راه‌هایی برای توسعه Vision Pro خواهد بود، زیرا در آینده قیمت آن بین 1000 تا 1500 دلار کاهش می‌یابد. در ابتدا، قیمت بسیار بالاست و Vision Pro کاربران را ملزم به پوشیدن بسته باتری می‌کند که باعث ایجاد مزاحمت بیشتری در طول تمرین می‌شود.

او گفت، مزیتی که اپل ارائه می‌کند، پایگاهی از مشتریانی است که «احتمال بیشتری برای پرداخت هزینه اشتراک دارند» و منبع درآمدی مکرری است. بر اساس تجربه مورین تاکنون، اکثر کاربران فعلی Quest گیمرهایی هستند که بیشتر به خرید یک بار برنامه عادت دارند.

مورین گفت که اگرچه محصول اپل هنوز عرضه نشده است، اما پس از اعلام آن متوجه افزایش تعداد افرادی شد که از برنامه های تناسب اندام واقعیت مجازی Litesports استفاده می کنند، که بر هیجان کلی جامعه واقعیت مجازی تاکید دارد.

مورین گفت: «آن‌ها هدست‌هایشان را شلیک کردند و می‌خواهند دوباره ببینم چه خبر است.

در نهایت، حرکت اپل به سمت واقعیت مجازی دلیلی بر این است که این فقط یک پروژه جانبی جاه طلبانه فیس بوک نیست.

مورین گفت: «این دیگر شبیه اسباب بازی کوچک مارک نیست. "حالا مال همه است."

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد