بررسی Microsoft Surface Laptop Studio 2

چهارشنبه 12 مهر 1402 - 08:43
بررسی  Microsoft Surface Laptop Studio 2
هنوز یک انتخاب انعطاف پذیر

لپ تاپ استودیو 2 که هنوز هم سازندگان و گیمرهایی مانند استودیوی اصلی لپ تاپ سرفیس مایکروسافت از سال 2021 را هدف قرار داده است، دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی با فرکانس 120 هرتز در سه موقعیت است. علاوه بر استفاده از حالت استاندارد تایپ، می‌توانید برای فعالیت‌هایی مانند بازی با استفاده از کنترلر و پخش ویدیو، آن را به زاویه روی صفحه‌کلید بیرون بکشید یا برای کارهای تبلت با زاویه بسیار بسیار کم روی صفحه‌کلید قرار دهید. مثل نقاشی یا دست خطاما برای نسل دوم خود، بیش از حد به ترفندهای نرم‌افزاری مفید و مشکوک در آخرین به‌روزرسانی ویندوز و برخی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری نسل بیش از نسل متکی است تا به‌جای چیزی که احتمالاً می‌خواهد، به نظر می‌رسد که باید داشته باشید. و با قیمت هایی که به سختی قابل باور هستند، راه اندازی می شوند.

قیمت ها از 2000 دلار (100 میلیون تومن) با پردازنده Core i7-13700H، 16 گیگابایت رم، درایو حالت جامد 512 گیگابایت و گرافیک یکپارچه شروع می شود. یک GeForce RTX 4050 با افزایش گرافیک مجزا، 400 دلار(20 میلیون تومن) اضافه می کند. فراتر از آن، قیمت ها به 2800 دلار (140 میلیون تومن)برای 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD، 3300 دلار (165 میلیون تومن)برای 64 گیگابایت رم و RTX 4060 و 3700 دلار (185 میلیون تومن)برای SSD 2 ترابایتی افزایش می یابد. مدل تجاری با Nvidia RTX 2000 (معادل ایستگاه کاری RTX 4060)، یک SSD 1 ترابایتی و 32 گیگابایت رم، 3600 دلار(180 میلیون تومن) قیمت دارد.

این مقدار زیادی است: مدل پایه فقط با گرافیک یکپارچه و SSD 512 گیگابایتی با قیمت 2000 دلار؟ این همان قیمت MacBook Pro 14 سطح پایه است که عملکرد و عمر باتری بسیار بیشتری را از اجزای مشابه دریافت می کند. طراحی لولا در SLS2 که استفاده از آن را بسیار منعطف می کند، بزرگترین جذابیت آن باقی می ماند، اما هر چه زمان می گذرد و جایگزین های بیشتر (مانند دو در یک و سه در یک) بهبود می یابد، جذابیت آن کمتر و کمتر می شود. بسیاری از برداشت های من از مدل اصلی منتقل می شود. من هنوز موقعیت صفحه نمایش را بهتر از یک دو در یک معمولی دوست دارم. پایین کشیدن آن - حتی اگر نیاز به دو دست دارد - بسیار کمتر از چرخاندن صفحه نمایش برای قرار دادن آن در حالت تبلت بسیار کمتر احساس می شود، که به نظر می رسد هرگز نمی توانم آن را به زیبایی انجام دهم. اما من هنوز هم توانایی قرار دادن آن را در هر زاویه ای که می توانید با برخی از طرح های در دسترس مانند مدل های Acer Concept D Ezel از دست می دهم: به طور خاص، توانایی قرار دادن آن بر روی صفحه کلید تا بتوانید همچنان به صفحه کلید برسید، یا تا بتوان زاویه را تغییر داد. مانور دادن به این طرح ها با یک دست نیز آسان تر است. (البته متأسفانه به نظر می رسد لپ تاپ هایی با این طرح ها دیگر در دسترس نیستند.) هیچ چیزی در اینجا تغییر نکرده است، این لپ تاپ همچنین با توجه به اجزای آن نسبتا سنگین است و طراحی عجیب و غریب دو لایه دارد. طبقه پایین به گردش و تخلیه هوای گرمی که در سراسر CPU و GPU جریان دارد اختصاص داده شده است. و هنگامی که به برق وصل می‌شود، هنوز هم بسیار گرم کار می‌کند، با هوای گرم در دستان شما در دو طرف و تا حدودی کف دست گرم می‌شود.می‌توانید آن را از طریق یکی از دو پورت USB-C/Thunderbolt 4 شارژ کنید، که بسیار خوب است، زیرا سیم‌های برق اختصاصی که به صورت مغناطیسی متصل می‌شوند، همیشه زمانی که من کمتر بخواهم بیرون می‌آیند. و مایکروسافت پورت ها را به روز کرده و یک اتصال USB-A و اسلات کارت microSD اضافه کرده است.

از آنجایی که مایکروسافت تغییر چندانی نکرده است، لپ تاپ همچنان از عدم ارتقاء حداقل برای مصرف کنندگان رنج می برد (کسب و کارها داستان دیگری هستند). افراد نمی توانند رم را ارتقا دهند و ارتقاء SSD فقط در یک مرکز خدمات مجاز انجام می شود.

ویژگی های جدید در ویندوز 11 نمی توانند آن را حمل کنند

یکی از نکات مهم بازاریابی مایکروسافت برای ویژگی‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی در SLS2، اتوماسیون Windows Effects Studio برای ویدئو کنفرانس است - در این مورد، قاب‌بندی خودکار، تماس چشمی (برای اینکه مردم فکر کنند شما درگیر مکالمه هستید) و محو کردن پس‌زمینه. SLS2 اولین لپ‌تاپی است که دارای تراشه شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Movidius اینتل است. حداقل در حال حاضر، استودیو افکت ها تنها ویژگی هایی هستند که برای آنها کار می کند. وضوح 1920x1080 پیکسل تا زمانی که پردازش سیگنال شروع شود کافی به نظر می رسد و در این مرحله تصویر شروع به کاهش می کند. این الگوریتم‌های پردازش نرم‌افزار جدید یکی از دلایلی است که شرکت‌ها وضوح وب‌کم‌های خود را افزایش داده‌اند، مانند مدل‌های 5 مگاپیکسلی که به طور فزاینده‌ای در لپ‌تاپ‌های پریمیوم مشاهده می‌کنیم. ممکن است از رزولوشن بالاتر به عنوان پیکسل خام استفاده نکنید، اما وقتی آن را در مخلوط کن افکت قرار می دهید، داده های بسیار بیشتری را به سیستم می دهد تا با آن کار کند.

فریم خودکار تصویر را به‌صورت دیجیتالی بزرگ‌نمایی می‌کند تا شما را در مرکز قاب قرار دهد، و حداقل به خوبی کار می‌کند،بدترین حالت محو شدن پس‌زمینه است که عملکرد ضعیفی دارد. در حالت استاندارد، در بهترین حالت، موهای شما تار می‌شوند و از بین می‌روند، و خود لبه‌های تاری بیش از حد پهن هستند و فقط با استفاده از نرم افزار کنفرانس می توانید به همان نتیجه و گاهی بهتر از آن دست پیدا کنید. حالت پرتره یک لبه متمایزتر روی تاری ایجاد می کند که بهتر به نظر می رسد، اما هنوز عالی نیست. سپس Copilot است که نتوانسته به یک سوال که من سعی کردم از آن استفاده کنم پاسخ دهد، از جمله اعلان هایی در مورد این که "مشخصات روشنایی صفحه نمایش برای Surface Laptop Studio 2 چیست؟" مایکروسافت تاچ پد را تغییر نداده است -- این هنوز نسخه لمسی است، فقط با پشتیبانی نرم افزاری جدید در سیستم عامل برای فعال کردن حالت لمسی تطبیقی برای استفاده از پد لمسی با قسمت های بدن به غیر از انگشتان دست.

همه اینها احتمالاً با گذشت زمان بهتر می شوند، اما دلیل قانع کننده ای برای خرید این لپ تاپ در حال حاضر نیستند.

کارایی

علیرغم به روز رسانی صفحه نمایش برای پشتیبانی از HDR (این همان پنل است، فقط لوازم الکترونیکی برای کنترل روشنایی و ریاضیات 10 بیتی لازم برای ارائه آن متفاوت است). طیف رنگی برای لپ‌تاپ در محدوده قیمتی آن و هدف قرار دادن خلاقان و گیمرها - فقط 85٪ P3 و 78٪ Adobe RGB - اگرچه پوشش تقریباً کامل sRGB مانند قبل و کالیبره شده برای آن.اما برای تعریف استاندارد، اندازه‌گیری‌های تقریباً یکسان و عالی مانند قبل یا بهتر، با حداکثر روشنایی در حدود 477، همان 2.2 گاما، نقطه سفید بین 6500K تا 6600K، بسته به روشنایی صفحه‌نمایش و دقت رنگ کلی بهتر است. نمایه پیش‌فرض Vivid برای P3 و نمایه sRGB برای sRGB، هر دو با Delta E کمتر از 2). کنتراست کمی کاهش یافته است. هنوز هم برای IPS در حدود 1500:1 خوب است.

HDR شبیه DisplayHDR 400 در فیلم‌ها و بازی‌ها بود. به عبارت دیگر، انتظار زیادی نداشته باشید. اما فکر نمی‌کنم اندازه‌گیری‌های من برای HDR درست باشد. (همه اندازه‌گیری‌ها با استفاده از جدیدترین نسخه نرم‌افزار Calman Ultimate Portrait Display با استفاده از Calibrite Display Plus HL انجام می‌شود.)

دو در یک با پردازنده سری H نادر است. بسیاری از آنها به سری P کم مصرف رفته اند یا با سری U تا حد توان بسیار کم فرار کرده اند. بنابراین SLS2 به دلیل تلاش برای قدرتمند بودن امتیاز می گیرد، اما به نظر نمی رسد که بتواند در آنجا بماند. پردازنده یا طوری رفتار می‌کند که انگار همیشه با باتری کار می‌کند و هر بار که یک میلی‌ثانیه بیکار بود فرکانس آن کاهش می‌یابد. برای مصرف انرژی کارآمد است، اما عملکرد آن ضربه می زند.و هنگامی که دمای سیستم به حدود 70 درجه سانتیگراد رسید، به نظر می رسید که سیستم قدرت را کاهش می دهد. اینها توطئه می کنند تا آن را پشت سایر لپ تاپ هایی که از همان CPU یا GPU استفاده می کنند نگه دارند.عمر باتری در تست خلاصه ویدیوی جریانی ما ناسازگار بود و بین شش تا هشت ساعت متغیر بود.برخی از نوآوری‌ها در سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 فرسوده شده‌اند، و رقبای با انعطاف‌پذیری کمتری مانند Lenovo Yoga 9i، با قیمت‌های پایین‌تر و با صفحه‌نمایش بهتر، برای رقابت بهبود یافته‌اند. احتمالاً برای برخی از کاربران خاص که به سادگی طراحی تاشو به تبلت نیاز دارند، مناسب است.من امید زیادی به این خط لپ‌تاپ داشتم، اما شک درونی من فکر می‌کند که احتمالاً راه برادر بزرگ‌ترش، سرفیس استودیو 2 پلاس را خواهد رفت، که هرگز به نسل سوم نرسید. به لطف به‌روزرسانی‌های نسلی بی‌درخشش، همچنان ضعیف است و رویدادهای Surface مایکروسافت را مانند یک شبح تحت تأثیر قرار می‌دهد. هنوز هم صفحه نمایش 28 اینچی دارد که به عنوان ویترین ویندوز کار می کند

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد