نقد و بررسی Motorola Razr 2023

پنجشنبه 27 مهر 1402 - 09:51
نقد و بررسی Motorola Razr 2023
بهترین تاشوی که می توانید با قیمت 700 دلار(35.000.000 تومن) تهیه کنید و موتورولا برای به دست آوردن ارزان‌ترین دستگاه تاشوی عرضه‌شده در بازار مصالحه می‌کند، اما هنوز هم یک گوشی قوی است.

موتورولا ریزر 1499 دلاری (74.950.000 تومن)در سال 2019 به عنوان اولین گوشی تاشوی تاشو معرفی شد، هرچند ماه‌ها بعد سامسونگ Z Flip با قیمت 1380 دلار(69.000.000 تومن) عرضه شد. از آن زمان، برندها طرح‌های خود را تکرار کردند و قیمت‌های خود را کاهش دادند تا به Razr Plus 2023 و Z Flip 5 امسال برسند که هر دوی آنها 1000 دلار قیمت دارند. هر دو هنوز فراتر از بودجه اکثر مردم هستند. اما اکنون موتورولا Razr 2023 با قیمت 700 دلار، مقرون به صرفه ترین گوشی تاشو جهان را منتشر کرده است که من در 12 روز گذشته در حال آزمایش آن بودم.سازندگان تلفن مانند TCL سال‌هاست که روی گوشی‌های تاشو ارزان‌تر کار می‌کنند، اما موتورولا اولین شرکتی است که به‌طور گسترده گوشی‌های تاشو را با ظاهر و حس ممتاز با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای تاشوی تاشو خود عرضه می‌کند.

موتورولا برای دستیابی به قیمت پایین تر، مصالحه هایی انجام داد، از جمله نمایشگر جلویی کوچکتر و مشخصات کمتر پیشرفته نسبت به همتایان گرانتر خود. این‌ها معاوضه‌های قابل‌توجهی هستند، اما پذیرفتن آن سخت‌تر، تنها پیکربندی 128 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی است که قابل ارتقا نیست - اگر فضای بیشتری می‌خواهید، یا باید به یک راه‌حل ابری تکیه کنید یا هزینه 1000 دلاری Razr Plus 2023 را بپردازید. ، که دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است (و قابل ارتقا هم نیست).

یک دستگاه تاشو که ویژگی‌های خود را با سبک عوض می‌کند

طراحی

در نگاه اول، موتورولا ریزر 2023 ممکن است با گلکسی زد فلیپ 5 اشتباه گرفته شود، زیرا هر دو از یک تکامل طراحی موازی پیروی کرده اند. Razr ریشه های طراحی عجیب و غریب گوشی های تاشو خود را رها کرد تا ظاهراً از سامسونگ با حال و هوای امروزی تر پیروی کند. Razr 2023 شبیه یک گوشی معمولی است که در وسط تا می شود. وقتی صاف باز می شود، یک چین اسمی در نقطه وسط نمایشگر وجود دارد که هنگام نگاه کردن به آن یا با کشیدن انگشتم روی صفحه، متوجه آن نشدم. در مجموع، در دست گرفتن Razr 2023 حس خوبی دارد. کیفیت ساخت جامد آن به طرز اطمینان‌بخشی متراکم به نظر می‌رسد .گوشی با یک ضربه رضایت بخش بسته می شود و وقتی باز می شود، دو نیمه در پشت به هم می رسند تا به طور یکپارچه روی درب لولا به هم برسند. در حالی که باز کردن دستگاه با یک دست با توجه به مقاومت اضافی در لولا کمی سخت است، این بدان معناست که Razr در هر زاویه ای تا حدی باز می ماند  برای تماس های ویدیویی یا سلفی با استفاده از دوربین داخلی صفحه نمایش عالی است.

با تا شدن کنار، طراحی با قاب آلومینیومی صیقلی و روکش لولا عالی به نظر می رسد، در حالی که قاب پشتی چرمی گیاهی بافت مورد نیاز را اضافه می کند. نوار شیشه ای در نیمه بالایی پشت گوشی هم دوربین های دوگانه خارجی و هم صفحه نمایش کوچک بیرونی را می پوشاند که شیک به نظر می رسد.با باز کردن گوشی، صفحه نمایش 6.9 اینچی OLED بلند و باریک (2640x1080 پیکسل) با نرخ نوسازی متغیر تا 144 هرتز را نشان می دهد که جزئیات واضح و واضحی را نشان می دهد که قابل مقایسه با سایر تلفن های با وضوح 1080p Full HD است. نرخ نوسازی متغیر Razr تا 144 هرتز، گشت و گذار در اینترنت یا پیمایش در صفحه اصلی را نرم می کند. با داشتن یک نمایشگر داخلی کاملاً کاربردی، Razr 2023 با دیگر گوشی های تاشوی تاشو برابری می کند، اما صفحه نمایش بیرونی داستان دیگری است.

به جای نمایشگر بیرونی بزرگتر برادر Razr Plus 2023، Razr 2023 دارای یک صفحه نمایش خارجی 1.5 اینچی OLED است که برای نمایش بیشتر از زمان، اعلان های برنامه، و تعداد انگشت شماری میانبر برای آب و هوا، رویدادهای تقویم، مخاطبین بسیار کوچک است. ، ضبط صدا و موارد دیگر. تقریباً به اندازه بررسی ساعت هوشمندم برای گرفتن عکس‌های فوری از اعلان‌ها و متن‌ها برای بررسی اینکه آیا باید گوشی خود را باز کنم مفید است، و گرفتن سلفی با دوربین‌های عقب (به مراتب واضح‌تر از دوربین بالای نمایشگر داخلی) مفید است، اما معمولاً این کار را انجام نمی‌دهد

نمایشگر بیرونی کوچکتر واضح ترین سازش Razr 2023 برای رسیدن به قیمت پایین تر است. صفحه نمایش بیرونی 3.6 اینچی تاشو گرانتر Razr 2023 Plus به اندازه ای بزرگ است که می تواند صفحه کلیدی را برای تایپ روی آن قرار دهد، اگرچه اکثر کاربران احتمالا فقط از آن استفاده خواهند کرد. در درجه اول به عنوان یک صفحه پیش نمایش اعلان ها و برنامه ها و همچنین برای پیش نمایش سلفی ها.توجه داشته باشید که میانبر دوربین روی نمایشگر بیرونی وجود ندارد . در عوض، برای باز کردن دوربین باید از میانبر ژست امضای موتورولا استفاده کنید، که خوشبختانه قابل اعتماد است. میانبر ژست‌های این برند برای روشن کردن چراغ قوه (انجام دو بار حرکت برش) نیز در زمانی که Razr تا شده یا باز است، کار می‌کند.

عملکرد و باتری

Razr 2023 همچنین با قیمت پایین‌تری از نظر سخت‌افزار افت می‌کند و چیپست Snapdragon 7 Gen 1 را در اواسط سال 2022 عرضه کرد. بنچمارک های عملکرد Razr 2023 به طور قابل توجهی پایین تر از تلفن های دارای Snapdragon 8 Plus Gen 1 است که در Razr Plus 2023 در کنار سایر گوشی های اندرویدی پیشرو در سال جاری یافت می شود. 

8 گیگابایت رم کافی به نظر می رسد، اگرچه حافظه داخلی 128 گیگابایتی ممکن است برای افرادی که عکس های زیادی می گیرند یا بازی های چند گیگابایتی دانلود می کنند کافی نباشد. متأسفانه، فضای ذخیره‌سازی Razr 2023 قابل افزایش نیست، که برای دستگاه‌های تاشوی تاشو یکسان است، اما برای Razr Plus 2023 (256 گیگابایت)، گلکسی Z Flip 5 (256 گیگابایت/512 گیگابایت) یا Oppo Find N3 Flip (256 گیگابایت) مانع کمتری است. Razr 2023 با اندروید 13 عرضه می شود و سه سال سیستم عامل اندروید (و 4 سال وصله امنیتی) به روز رسانی خواهد شد. اندروید 14 در اوایل اکتبر برای دستگاه های گوگل پیکسل راه اندازی شد و مدتی بعد برای گوشی های موتورولا نیز عرضه خواهد شد. تعهد ارتقای نرم‌افزار موتورولا از سامسونگ (چهار سال سیستم‌عامل و پنج سال امنیت) و اپل (حدود شش سال iOS) عقب‌تر است، اما گوگل با متعهد شدن به هفت سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی با سری پیکسل 8 خود، این سطح را افزایش داد.

به نظر می رسد عمر باتری بهتر از باتری های تاشوی قدیمی که یک روز کامل دوام می آورند. ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی آن بیشتر از باتری های گران قیمت Razr Plus (3800 میلی آمپر ساعت)، Samsung Galaxy Z Flip 5 (3700 میلی آمپر ساعت) و Oppo Find N3 Flip (4000 میلی آمپر ساعت) است. در حالی که برخی از سازندگان استدلال کرده‌اند که صفحه‌نمایش‌های بیرونی اطلاعات کافی برای بررسی‌های سریع ارائه می‌کنند که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری از روشنایی کل صفحه نمایش اصلی شود. 

در تست استفاده 45 دقیقه‌ای ما برای شبیه‌سازی استفاده سنگین، Razr 2023 از 100% به 91% کاهش یافت که تنها 2% کمتر از Razr Plus 2023 است - شاید به دلیل کارایی بهتر از چیپست گران‌تر گوشی. . با این حال، این تمام تصویر نیست، زیرا سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 همان تست را انجام داد که با 90 درصد به پایان رسید، نتیجه ای تقریباً یکسان. تلفن‌های استاندارد (تخت) با باتری‌های با ظرفیت بزرگ‌تر، احتمالاً به دلیل ظرفیت بهتر، در آزمایش بهتر عمل می‌کنند، اما باتری‌های کوچک‌تر در گوشی‌های تاشوی تاشو منجر به تخلیه بیشتر می‌شود (در مقایسه، Oppo Find N3 Flip تازه‌ای که به تازگی راه‌اندازی شده است، تخلیه شده است. 100٪ تا 89٪ در همان آزمون).اما نکته مثبت، شارژر 30 واتی موجود در جعبه است که در 30 دقیقه گوشی را از 0 درصد به 72 درصد شارژ می کند. شارژ بی سیم 5 واتی کمتر چشمگیر بود و در 30 دقیقه گوشی را از 72 درصد به 86 درصد رساند.

از بین دوربین های عقب

در حالی که بیشتر گوشی‌های میان‌رده و پریمیوم دارای مجموعه‌ای از دوربین‌ها هستند که عکس‌هایی با کیفیت مشابه ثبت می‌کنند، دو دوربین پشتی Razr 2023 به شدت متفاوت هستند. من نام فرزند کمتر مورد علاقه ام را در جلو می گذارم: دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض عکس های بسیار محوتری می گیرد.نکته مثبت این است که دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در همه جا عالی است. در محیط های مختلف، از روشنایی روز گرفته تا فضای داخلی تاریک، عکس های واضحی می گیرد. تا زمانی که نیازی به بزرگنمایی یا کوچکنمایی نداشته باشید، دوربین اصلی خوب است.

گرفتن سلفی با دوربین اصلی از طریق نمایشگر بیرونی دارای ویژگی‌های عجیبی است همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد که می‌توانید آنها را فقط در نسبت 4:3 بگیرید (که برای افراد سخت‌افزار 16:9 مانند من آزاردهنده است). اما هنگام گرفتن عکس های سلفی باید در مورد نحوه جهت گیری گوشی نیز بسیار عمدی باشید: صفحه نمایش بند انگشتی یک مستطیل افقی است، اما گرفتن عکس با گوشی سمت راست به سمت بالا منجر به عکس هایی با جهت عمودی می شود. اگر می خواهید یک سلفی عریض داشته باشید، باید گوشی را به طور غیرمستقیم بچرخانید تا مستطیل نمایشگر نازک و بلند باشد.گوشی‌های موتورولا به‌خاطر عکاسی در شب خود شهرت خاصی ندارند، و همین امر در Razr 2023 نیز صدق می‌کند - منظورم این است که انتظار نداشته باشید برخی از معجزات نرم‌افزاری هوش مصنوعی که گوشی‌های برتر اپل، سامسونگ و گوگل برای روشن کردن آن‌ها انجام می‌دهند. مناطق تاریک همانطور که گفته شد، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی Razr 2023 از هر نوری در منطقه حداکثر استفاده را می‌کند و همچنان جزئیات واضحی را در مناطقی که به اندازه کافی روشن هستند تولید می‌کند.

نتیجه نهایی Razr 2023

مطمئناً افرادی هستند که Razr 2023 برای آنها عالی خواهد بود، اما ممکن است در دو دسته قرار بگیرند: کسانی که بودجه لازم برای پرداخت 1000 دلار(50.000.000 تومن) برای Razr Plus 2023 یا Galaxy Z Flip 5 را ندارند و کسانی که می خواهند سرگرم کننده باشند. فرمت تاشو و انتقال عکس‌های بهتر و ابزارهای ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی در گوگل پیکسل ۸ با قیمت ۷۰۰ دلار(35.000.000 تومن).Razr 2023 این ایده را به چالش می کشد که مصرف کنندگان وسایل تاشو را به دلیل گران بودن آنها نمی خرند. آیا آنها برای در دسترس ترین تلفن با صفحه نمایش منعطف تا کنون نشان داده می شوند؟ یا آیا بخشی از بازار که می تواند 700 دلار (35.000.000 تومن)بپردازد، به پرداخت حدود 1000 دلار (50.000.000 تومن) برای جدیدترین و بهترین فناوری تلفن ادامه خواهد داد؟.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد