1 ماه بعد، آیفون 15 هنوز یک ارتقا عالی است

چهارشنبه 3 آبان 1402 - 12:15
1 ماه بعد، آیفون 15 هنوز یک ارتقا عالی است
عمر باتری طولانی آیفون 15 و دوربین عالی آن را به بهترین انتخاب برای افرادی که از گوشی های قدیمی تر می آیند تبدیل کرده است.

آیفون 15 در ابتدا با طراحی مات و براقش مرا جذب کرد. شارژ راحت USB-C؛ چندوظیفه ای آسان تر به لطف جزیره پویا. و دوربین بسیار بهبود یافته اگرچه برخی از ویژگی‌های برجسته آیفون 15 سال گذشته در آیفون 14 پرو معرفی شدند، اما هنوز برای شخصی مانند من که از آیفون 12 آمده بود احساس تازگی و تازگی می‌کردند.

پس از گذشت یک ماه، این نظرات همچنان صادق است. پس از موجی از گزارش‌های خبری و پست‌های رسانه‌های اجتماعی مبنی بر داغ شدن بیش از حد برخی از مدل‌های آیفون 15 پرو، آیفون 15 تا حدودی دشوار عرضه شد. اما من فقط یک مورد را تجربه کردم که در آن آیفون 15 من به طور قابل توجهی گرم شد و باعث شد باور کنم که این یک مشکل ثابت نیست. اپل همچنین یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای رفع این مشکل منتشر کرد، بنابراین نظر کلی من در مورد این تلفن بدون تغییر باقی می‌ماند.اکنون که زمان بیشتری با آیفون 15 داشتم، همچنین درک بهتری از عمر باتری، سرعت شارژ و عملکرد کلی آن پیدا کردم. من همچنین این شانس را داشتم که ویژگی جدید Precision Finding را برای تعیین موقعیت مکانی یکی از دوستانم امتحان کنم، که فقط با سایر مدل های آیفون 15 کار می کند.

نگاهی دقیق تر به عمر باتری و شارژ

من تقریباً یک ماه است که از آیفون 15 استاندارد 6.1 اینچی استفاده می‌کنم و با یک بار شارژ می‌توانم یک روز کامل را پشت سر بگذارم. من به ندرت می‌بینم که در طول روز کاری به دنبال شارژر می‌روم، و هرگز نگران نبودم که نتوانم به یک رویداد بعد از کار مانند ساعات خوشی با همکاران برسم.

عمر باتری طولانی مدت معمول گوشی های هوشمند جدید است، زیرا باتری تازه است. همانطور که اپل در وب سایت خود توضیح می دهد، ظرفیت باتری با افزایش سن کاهش می یابد. باتری آیفون 15 که من استفاده می کردم هنوز 100 درصد حداکثر ظرفیت خود را دارد، در حالی که باتری آیفون 12 3 ساله من به 86 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر اطلاعات حکایتی در مورد عمر باتری، دو تست باتری را بر روی تلفن های هوشمند انجام می دهند: یک تست استفاده عمومی 45 دقیقه ای و یک تست پخش جریانی ویدئویی 3 ساعته. آزمایش عمومی برای این است که ببیند کارهای روزمره مانند پیمایش در رسانه های اجتماعی و برقراری تماس ویدیویی چقدر باتری را خالی می کند. آزمایش دوم نشان می‌دهد که چگونه پخش ویدیو از باتری دستگاه مالیات می‌گیرد. ما در طول تست استریم، عمر باتری گوشی را هر ساعت اندازه گیری می کنیم.

طبق گفته اپل، آیفون 15 می تواند 50 درصد باتری خود را در 30 دقیقه با استفاده از یک آداپتور 20 واتی پر کند، در حالی که 15 پلاس می تواند همان مقدار را در 35 دقیقه دوباره پر کند. به نظر می رسد آیفون 15 پلاس با آن همخوانی دارد و در 30 دقیقه از 20 درصد به 67 درصد شارژ می شود. از سوی دیگر، آیفون 15 معمولی در همان بازه زمانی از 20 درصد به 73 درصد رسید که با برآوردهای اپل همخوانی داشت.

آیفون 15 و 15 پلاس در هنگام استفاده از شارژر بی‌سیم استاندارد Qi از شارژ 7.5 واتی و هنگام استفاده از شارژر MagSafe از شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کنند. و تفاوت بسیار محسوس است. آیفون 15 پلاس تنها 5 درصد از باتری خود را پس از 30 دقیقه شارژ از طریق شارژر بی سیم Qi دوباره پر کرد. اما هنگام استفاده از پایه شارژ بی سیم Belkin MagSafe، از 65٪ به 86٪ رسید. آیفون 15 کوچکتر هنگام استفاده از شارژر بی سیم Qi کمی سریعتر شارژ می شود و در 30 دقیقه از 15 درصد به 28 درصد می رسد. اما مانند برادر بزرگتر خود، باتری خود را در هنگام شارژ از طریق MagSafe بسیار سریعتر پر می کند. بعد از نیم ساعت از 28 درصد به 50 درصد رسید.

آیفون 15 یافتن دوستان خود را آسان تر می کند

شما سال ها می توانستید موقعیت مکانی خود را با سایر کاربران آیفون به اشتراک بگذارید، اما اپل با آیفون 15 قدمی فراتر گذاشت. تلفن های جدید اپل دارای ویژگی به نام Precision Finding برای Find My هستند که به معنای واقعی کلمه شما را در جهت درست راهنمایی می کند. شخصی که در تلاش برای پیدا کردنش هستید

با این حال، این تنها در صورتی کار می کند که هر دو طرف آیفون 15 داشته باشند، زیرا این ویژگی به تراشه جدید باند فوق العاده جدید اپل نیاز دارد. این جذابیت آن را محدود می کند، زیرا نمی توانید از آن استفاده کنید مگر اینکه دوستان و اعضای خانواده شما نیز اخیراً تلفن خود را ارتقا داده باشند.

با این حال، من تصور می‌کنم که در آیفون‌های جدید که رو به جلو می‌روند، استاندارد خواهد شد، به این معنی که در طول زمان می‌تواند مفید باشد. این راهی است که اپل برای دارندگان آیفون دلیل دیگری برای ماندن در اکوسیستم iOS به جای تغییر به اندروید ارائه می دهد.

من این را با یکی از تنها افرادی که می شناسم آیفون 15 دارد امتحان کردم: شوهرم که اتفاقاً یک روزنامه نگار فناوری نیز است. برای آزمایش، به او گفتم که در یک راهرو تصادفی در خواربار فروشی محلی ما پنهان شود، در حالی که من بیرون منتظر بودم. چند لحظه طول کشید تا آیفون روی مکانش قفل شود، اما در عرض چند دقیقه من را به راهروی دقیق رساند.

دوربین، جزیره پویا و سایر ویژگی ها

من دوربین جدید 48 مگاپیکسلی، جزیره دینامیک، USB-C و عملکرد کلی را در بررسی اولیه‌ام از آیفون 15 پوشش دادم. اما اکنون که زمان بیشتری را با دستگاه سپری کرده‌ام، باید نظرات دیگری را به اشتراک بگذارم.

جزیره پویا می تواند برای انجام چند کار مفید باشد. اگرچه من آنقدر که فکر می‌کردم از آن برای بررسی ETA Uber خود استفاده نمی‌کنم، هر زمان که در طول هفته در استراحت ناهار خود تمرین می‌کنم از آن استفاده می‌کنم. این به من امکان می دهد Slack را روی صفحه باز نگه دارم تا هیچ چیز مهمی را از دست ندهم و در عین حال به من اجازه می دهد به آهنگ بعدی در لیست پخش Spotify خود بروم.

سوئیچ به USB-C واقعاً راحت بوده است، اگرچه مواردی وجود دارد که من در حال جستجو برای شارژر لایتنینگ برای روشن کردن لوازم جانبی مانند ماوس جادویی هستم. اما چیز جالب دیگری که از زمان انتشار بررسی اولیه‌ام امتحان کرده‌ام، اتصال آیفون به مانیتور کارم با استفاده از کابل USB-C به HDMI است. به اندازه حالت Dex سامسونگ صاف و بهینه نیست، زیرا در اصل فقط صفحه نمایش آیفون را منعکس می کند. من نمی توانم تصور کنم که چرا کسی از این روش به جای AirPlay استفاده کند، اما کار می کند.

پردازنده A16 Bionic، همان طور که انتظار دارید، سریع و سریع به نظر می رسد. من دو بنچمارک را در آیفون 15 و 15 پلاس اجرا کردم: یکی به نام Geekbench 6 برای اندازه گیری عملکرد روزمره و دیگری به نام 3DMark Wild Life Extreme برای آزمایش عملکرد گرافیکی. آیفون 15 در هر دو تست امتیاز بالاتری نسبت به آیفون 14 کسب کرد.

دوربین جدید 48 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین تلفن‌های قدیمی‌تر مانند آیفون 12 یک ارتقاء بزرگ است. من در بررسی اولیه خود چند نمونه دوربین را به اشتراک گذاشتم، اما در اینجا یک مورد دیگر برای تأکید بر نظر من وجود دارد. عکس سمت چپ با آیفون 15 گرفته شده است، در حالی که عکس سمت راست با آیفون 12 گرفته شده است. کنتراست و جزئیات در تصویر آیفون 15 در مقایسه با آیفون 12 بسیار بیشتر است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد