نصب دوربین های پریسکوپ روی آیفون 15 پرو و چرا دوربین های پریسکوپ عالی هستند؟

دوشنبه 13 شهریور 1402 - 12:25
نصب دوربین های پریسکوپ روی آیفون 15 پرو و چرا دوربین های پریسکوپ عالی هستند؟
این طراحی هوشمندانه یک مجموعه دوربین بزرگ را به یک گوشی هوشمند نازک تبدیل می کند.

اگر شایعات درست باشند، آیفون 15 پرو دوربین پریسکوپی خواهد داشت. این احتمالا فقط در صورتی هیجان انگیز است که بدانید دوربین پریسکوپی چیست. اگر نمیدانید، ما اینجا هستیم تا آن را برای شما توضیح دهیم.

به طور خلاصه، یک دوربین پریسکوپ از مهندسی هوشمندانه استفاده می کند تا یک لنز تله فوتو حجیم را در بدنه گوشی هوشمند جمع و جور قرار دهد تا بتوانید از سوژه های دور مانند کوه ها یا نوازندگان عکس بگیرید.اپل برای این داستان اظهار نظری نکرده است،دوربین‌ها مهم‌ترین ویژگی در اکثر گوشی‌ها هستند، همانطور که میزان زمانی که سازندگان به جزئیات توانایی‌های جدید در طول هر رویداد معرفی می‌کنند ، نشان می‌دهد. گرفتن عکس و فیلم یکی از مهمترین کاربردهای شخصی گوشی ما است.

ما در 12 سپتامبر (21 شهریور) در رویداد "Wonderlust" اپل خواهیم فهمید که این شرکت چه چیزی را در خط جدید آیفون 15 ساخته است.

در اینجا نگاهی به دوربین های پریسکوپ و اینکه چرا آنها برای آیفون 15 پرو مناسب هستند، می پردازیم.

چرا اپل دوربین پریسکوپ را به آیفون 15 پرو اضافه می کند؟دلیل اصلی ارائه گزینه های عکاسی بهتر به مشتریان آیفون است. دلیل ثانویه رسیدن به رقابت است.

برای عکاسی آیفون، زوم اپتیکال 5 برابر یا 6 برابر برای بسیاری از موقعیت ها خوب است. دوربین های تله فوتو برای عکاسی از افرادی که کمی دورتر هستند، مانند بچه ها در زمین بازی یا تیلور سویفت دورتر روی صحنه، مفید هستند. عکاسی از طبیعت و منظره نیز از دسترسی بهتر تله فوتو بهره می برد.

دوربین پریسکوپ چگونه کار می کند؟
مشکل اساسی دوربین های تله فوتو این است که از لحاظ فیزیکی به مجموعه لنزهای طولانی تری نیاز دارند. هیچ راه آسانی برای دور زدن این محدودیت های اپتیک، فیزیک و مهندسی وجود ندارد.دوربین‌های پریسکوپ که به آن‌ها دوربین‌های تاشو نیز گفته می‌شود، بیشتر این طول را به صورت جانبی در داخل بدنه گوشی قرار می‌دهند. لنز بیرونی شبیه لنز یک دوربین تلفن معمولی است، اما پشت آن یک منشور یا آینه ای وجود دارد که نور را 90 درجه می تاباند. ثبت اختراع اپل در سال 2016 برای "سیستم لنز دوربین تله فوتو تا شده" هر دو گزینه را نشان می دهد.منشورها بلوک‌های شفاف شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند که برای دهه‌ها در تجهیزات نوری مانند دوربین‌های دوچشمی یا منظره یاب دوربین‌های SLR استفاده می‌شوند. منشورهای با کیفیت بالا کیفیت تصویر را زیاد کاهش نمی دهند.دوربین های پریسکوپ امروزی زوم 5 برابری را ارائه می دهند که معادل فاصله کانونی 120 میلی متری در دوربین های سنتی است. اما تنها با استفاده از پیکسل‌های مرکزی روی حسگر تصویر با وضوح بالا، پیکسل 7 پرو گوگل می‌تواند با زوم 10 برابری، حدود 240 میلی‌متر، بدون هیچ گونه حقه‌ای در بزرگ‌نمایی دیجیتال عکاسی کند.

دوربین های پریسکوپ در مقایسه با دوربین های سنتی چگونه هستند؟
دوربین پریسکوپ زوم بهتری به شما می‌دهد، اما انتظار نداشته باشید که با آنچه عکاسان جدی می‌توانند با یک دوربین سنتی و لنز تله‌فوتوی معمولی انجام دهند، مطابقت نداشته باشد، خیلی کمتر از یک لنز سوپرتله‌فوتوی 13000 دلاری که به سختی در کوله‌پشتی شما جا می‌شود. در استفاده‌ام، حالت‌های 5x و 10x Pixel 7 Pro را برای مثال برای شناسایی پرندگان مفید یافتم، اما نه برای تولید عکس‌های بسیار خوب از آنها.

دلیل محدودیت: دوربین‌های پریسکوپ هنوز هم حسگرهای نسبتاً کوچکی دارند که با نور کمتر مشکل دارند. سنسورهای بزرگتر کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می دهند، اما هزینه بیشتری دارند و هر چه سنسور بزرگتر باشد، مجموعه لنز همراه آن بزرگتر و گرانتر است.یکی از مشکلات دوربین های پریسکوپ این است که می توانند دوربین های تله فوتوی متوسط را جابجا کنند. گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ این مشکل را با گنجاندن یک دوربین معمولی 3 برابری به همراه پریسکوپ 10 برابری حل می کند. حسگرهای تصویر با وضوح بالاتر مانند آنهایی که در پیکسل 7 و آیفون 14 پرو هستند، حالت های 2 برابری را ارائه می دهند که جبران می کند. غیرعادی تر، گوشی Xperia 1 V سونی دارای زوم واقعی است که به طور مداوم از زوم 3.5 برابر به 5.2 برابر می رسد.اگر شایعه وجود سنسور دوربین اصلی بزرگتر در آیفون 15 پرو صحت داشته باشد، می تواند به تسهیل سایر گزینه های زوم برای اپل نیز کمک کند. سال به سال، گوشی های هوشمند پرچمدار به انعطاف پذیری زوم دوربین های سنتی نزدیک می شوند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد