شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی Qi2 در تعطیلات امسال به فروش می‌رسند

پنجشنبه 25 آبان 1402 - 09:01
شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی Qi2 در تعطیلات امسال به فروش می‌رسند
نسل بعدی شارژ بی سیم تقریباً در راه است.

هنگامی که Qi2 برای اولین بار در نمایشگاه CES در اوایل سال جاری معرفی شد، نویدهای قابل توجهی را به همراه داشت، به ویژه با اضافه شدن اپل به کنسرسیوم برق بی سیم و گنجاندن آهنرباها در استاندارد شارژ بی سیم. روز چهارشنبه، گام بعدی در این انتقال - که باید شارژ بی‌سیم مغناطیسی سریع‌تر را برای گوشی‌های آیفون و اندروید به ارمغان بیاورد - چارچوب زمانی بیشتری داشت زیرا WPC اعلام کرد که دستگاه‌های دارای گواهی Qi v2.0 در «در دسترس خواهند بود». سری آیفون 15 اپل که اخیراً معرفی شده است، قبلاً از Qi2 پشتیبانی می کند و Belkin، Mophie، Anker و Aircharge قبلا لوازم جانبی Qi2 را معرفی کرده اند. WPC می گوید که "بیش از 100 دستگاه در حال حاضر در حال آزمایش یا در صف تست صدور گواهینامه هستند."

با استفاده از Qi2 (تلفظ "chee two")، سازندگان می توانند آهن ربا را در دستگاه های خود گنجانند تا اتصال گوشی ها به شارژرهای بی سیم و سایر لوازم جانبی مغناطیسی را آسان تر کنند. در حالی که اپل از زمان عرضه آیفون 12 در سال 2020(21 مهر 1399)، آهنربا را برای خط لوازم جانبی MagSafe خود قرار داده است، کاربران تلفن های اندرویدی که علاقه مند به ویژگی مشابهی هستند، برای استفاده از لوازم جانبی مشابه به قاب های تلفن متکی هستند. استفاده از آهن‌ربا به شارژرهای بی‌سیم کمک می‌کند تا بهتر با دستگاه‌هایی برای شارژ مجدد سریع‌تر هماهنگ شوند، به‌ویژه در مقایسه با شارژرهای فعلی Qi که ممکن است اگر تلفن دقیقاً طبق دستورالعمل‌ها در ردیف قرار نگیرد، دستگاهی را شارژ نکنند.

Paul Struhsaker، مدیر اجرایی WPC در بیانیه‌ای مطبوعاتی که اعلام کرد اولین دستگاه‌ها تست گواهینامه را کامل کرده‌اند، گفت: «این شارژرهای تأیید شده Qi2، شارژ نرم‌تر و سریع‌تری را ارائه می‌کنند که انرژی کارآمدتر است و قابلیت همکاری گسترده‌تری را ارائه می‌دهد.

دو بخش اصلی Qi2 وجود دارد، بخش مغناطیسی که به عنوان نمایه برق مغناطیسی شناخته می شود، که بر اساس MagSafe اپل است و از آهنرباها استفاده می کند، و همچنین "پیشرفتی برای نمایه انرژی Extended Power شارژ بی سیم موجود". بخش دوم حاوی آهنربا نیست اما همچنان با استاندارد جدید "تطابق" دارد.فقط دستگاه‌های دارای نمایه مغناطیسی دارای مارک Qi2 هستند و سایر دستگاه‌ها از آرم Qi موجود استفاده می‌کنند، حتی اگر از EPP پشتیبانی کنند.

WPC تأیید کرد که حداکثر وات برای دستگاه‌های دارای مشخصات مغناطیسی 15 وات است - که با سرعت شارژرهای MagSafe اپل مطابقت دارد. همچنین تأیید کرد که شارژرهای بی‌سیم Qi2 می‌توانند دستگاه‌های قدیمی‌تر را شارژ کنند و دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌توانند روی پدها و لوازم جانبی Qi2 شارژ بی‌سیم داشته باشند.

از آنجایی که ترکیب آهن‌رباها دیگر انحصاری اپل نیست، سازندگان دستگاه‌های اندرویدی اکنون می‌توانند Qi2 را در دستگاه‌های آینده خود بکار گیرند و به آن‌ها اجازه دهند از فناوری و احتمالاً اکوسیستم اطراف لوازم جانبی مغناطیسی بدون شارژ بهره ببرند.هیئت مدیره WPC شامل اعضایی از اپل، سامسونگ و گوگل است و The Verge خاطرنشان کرد که نماینده گوگل، لییو یانگ، روی آوردن شارژ بی سیم به دستگاه های پیکسل کار کرده است. در بیانیه ای که انتصاب وی را در هیئت مدیره WPC در ماه جاری اعلام کرد، اشاره کرد که او "در حال حاضر تحقیقات و طراحی پلتفرم های شارژ بی سیم نسل بعدی را برای محصولات آینده Pixel هدایت می کند."با این حال، اینکه آیا سایر سازندگان از این فناوری برای افزودن ویژگی‌های نرم‌افزاری، مانند معرفی حالت StandBy اپل در iOS 17 استقبال می‌کنند یا خیر؟

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد