به روز رسانی One UI 6 سامسونگ، دوربین هوش مصنوعی گوشی های گلکسی را تقویت می کند

جمعه 12 آبان 1402 - 11:18
به روز رسانی One UI 6 سامسونگ، دوربین هوش مصنوعی گوشی های گلکسی  را تقویت می کند
به‌روزرسانی جدید سامسونگ نگاهی اجمالی به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در دوربین گوشی‌های گلکسی خود ارائه می‌کند.

به‌روزرسانی One UI 6 سامسونگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های دوربین جدید را برای گوشی‌های گلکسی به ارمغان می‌آورد که برخی از آنها از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند.

این به روز رسانی که مبتنی بر نرم افزار گسترده تر اندروید 14 گوگل است، گفته می شود که در برخی از کشورهای اروپایی عرضه شده است و در هفته های آینده وارد ایالات متحده می شود. این راه اندازی در حالی انجام می شود که هوش مصنوعی شروع به ایفای نقش بزرگ تری در گوشی های هوشمند کرده است، همانطور که اعلامیه های اخیر گوگل و کوالکام نشان داده اند.

به نظر می رسد که سامسونگ صفحه ای را از اپل و گوگل در مورد ویژگی های مرتبط با دوربین در One UI 6 می گیرد. به عنوان مثال، قابلیتی به نام AI Image Clipping به کاربران Galaxy اجازه می دهد اشیاء خاصی را از یک عکس برش داده و آنها را به برچسب تبدیل کنند. که می توان آن را روی عکس های دیگر قرار داد. اپل در آپدیت آیفون iOS 17 که اخیراً راه اندازی شده، دارای ویژگی مشابهی است. یک GIF در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ همچنین نشان می‌دهد که اندازه استیکر پس از چسباندن آن بر روی تصویر دیگری تغییر اندازه می‌یابد، که تا حدودی یادآور ابزار Magic Editor گوگل برای پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو است.

سامسونگ همچنین در حال ساخت برنامه Galaxy Enhance-X خود است، یک برنامه موجود با ابزارهای اضافی ویرایش عکس، مانند توانایی شارپ کردن عکس‌های قدیمی‌تر مشابه Photo Unblur Google. با One UI 6، این برنامه قابلیت های جدیدی مانند Sky Guide را دریافت می کند که از هوش مصنوعی برای شناسایی صورت های فلکی و ستاره ها پس از گرفتن عکس از آسمان شب استفاده می کند.

همچنین می‌توانید ویژگی Single Take سامسونگ را در Enhance-X روی ویدیوها و تصاویر حرکتی که قبلاً گرفته‌اید اعمال کنید. Single Take یک حالت دوربین در گوشی های سامسونگ است که به شما امکان می دهد با یک بار ضربه زدن روی دکمه شاتر چندین عکس را در یک زمان در سبک های مختلف ثبت کنید. در Enhance-X، به نظر می رسد تلفن شما می تواند بهترین عکس ها و کلیپ ها را از تصاویر موجود با استفاده از Single Take استخراج کند. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت تشدید تاری لنز لکه‌دار دوربین در عکس‌ها و تبدیل ویدیوهای معمولی به کلیپ‌های اسلوموشن با ایجاد فریم‌های اضافی اشاره کرد.

جدا از این ویژگی های مجهز به هوش مصنوعی، این شرکت امیدوار است استفاده از دوربین را راحت تر کند. به‌روزرسانی باید اسکن اسناد را بهبود بخشد و می‌توانید در برنامه دوربین راحت‌تر به حالت تصویربرداری با وضوح بالاتر بروید. اگر حالت‌های مکرر دوربین را ترجیح می‌دهید، مانند پانوراما یا پرتره، می‌توانید آنها را مستقیماً به عنوان ابزارک در صفحه اصلی ذخیره کنید. سامسونگ همچنین در حال به روز رسانی طرح ابزارهای ویرایش در برنامه دوربین و اضافه کردن دکمه های لغو و مجدد برای جابجایی بین ویرایش ها است.

به‌روزرسانی One UI 6 سامسونگ نشانه دیگری است که سازندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال راه‌های جدیدی برای گنجاندن هوش مصنوعی در محصولات فعلی و آینده هستند. هوش مصنوعی برای سال‌ها نقش مهمی را در گوشی‌های هوشمند بازی کرده است، زیرا صحبت از ویژگی‌هایی مانند تشخیص صدا، ترجمه زبان و تشخیص اشیا در عکس‌ها می‌شود. اما رونق هوش مصنوعی مولد یا AI که می تواند محتوا را بر اساس دستورات ایجاد کند، پس از موفقیت ChatGPT، علاقه بیشتری را به هوش مصنوعی افزایش داده است.

کوالکام نسل بعدی تراشه گوشی هوشمند اسنپدراگون 8 نسل 3 خود را پیرامون موارد و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی طراحی کرده است. ویژگی های ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی در پیکسل 8 و 8 پرو بزرگترین فاکتورهایی است که آنها را از خانواده پیکسل 7 سال گذشته جدا می کند. طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال توسعه ویژگی های هوش مصنوعی جدید برای iOS 18 است. اکنون، ما درک می کنیم که سامسونگ چگونه هوش مصنوعی را در گوشی های گلکسی خود با One UI 6 قرار می دهد.

نرم افزار جدید سامسونگ که در ماه آگوست برای گلکسی اس 23 به صورت بتا راه اندازی شد و پست های رسانه های اجتماعی که توسط 9to5Google و Android Authority مشاهده شد نشان می دهد که این نرم افزار در بخش هایی از اروپا راه اندازی شده است. یکی از سخنگویان سامسونگ به CNET گفت که در هفته های آینده به دستگاه های ایالات متحده خواهد آمد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد