Google Pixel 8 و 8 Pro با دوربین های هوش مصنوعی

پنجشنبه 13 مهر 1402 - 10:19
Google Pixel 8 و 8 Pro با دوربین های هوش مصنوعی
پیکسل‌های جدید گوگل نسبت به گوشی‌های سال گذشته گران‌تر هستند، اما تغییرات برجسته‌تری نیز دارند.

Pixel 8 و Pixel 8 Pro وارد بازار شده‌اند و هوش مصنوعی و بهبودهای دوربین بیشتری را برای گوشی‌های پرچمدار گوگل به ارمغان می‌آورند. تلفن‌های جدید که در 12 اکتبر عرضه می‌شوند، نشان می‌دهند که چگونه هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به بخش رایج‌تر گوشی‌های پیکسل، از دستیار Google گرفته تا غربالگری تماس‌ها و ویرایش عکس‌ها است.اما این به‌روزرسانی‌ها نسبت به سال گذشته هزینه بیشتری دارند، پیکسل 8 از 699 دلار (699 پوند، 1199 دلار استرالیا) و Pixel 8 Pro از 999 دلار (999 پوند، 1699 دلار استرالیا) شروع می‌شود. این 100 دلار بیشتر از پیکسل 7 و 7 پرو است.

مطابق با پیکسل های قبلی، دوربین منطقه بزرگی برای فوکوس است. حالت ماکرو در پیکسل 8 وارد می‌شود، در حالی که گوگل با قابلیتی به نام Video Boost که کلیپ‌ها را در فضای ابری به جای روی دستگاه پردازش می‌کند، قول بهبود چشمگیر ضبط ویدیو در پیکسل 8 پرو را داده است. هر دو گوشی همچنین دارای یک ابزار ویرایش جدید برای تغییر حالات چهره در عکس های گروهی خواهند بود.گوگل همچنین با دادن حسگر دما به گوشی گران قیمت خود برای اولین بار، مرز بزرگ تری بین پیکسل 8 و 8 پرو معمولی ترسیم می کند. و شاید مهم‌تر از همه، هر دو گوشی هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد و ادعاهای اپل و گوگل را با اختلاف زیادی شکست خواهند داد.در مجموع، این به‌روزرسانی‌ها تلاش گوگل را برای متمایز کردن بیشتر از شریک و رقیبش سامسونگ که بر بازار تلفن‌های اندرویدی تسلط دارد، نشان می‌دهد. اگر این گوشی ها ادعاهای گوگل را برآورده کنند، ممکن است در انجام این کار موفق شود.

ویژگی های جدید و دوربین هوش مصنوعی گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

در حالی که هوش مصنوعی همیشه یکی از بخش‌های کلیدی تجربه گوشی‌های هوشمند برای کارهایی مانند تشخیص صدا و پردازش تصویر بوده است، گوگل با پیکسل 8 و 8 پرو قدمی فراتر گذاشته است. این امر در ترفندهای جدیدی مانند توانایی دستیار Google برای خلاصه کردن صفحات وب ظاهر می شود.

من این مورد را در جریان یک نسخه ی نمایشی گوگل قبل از راه اندازی تلفن مشاهده کردم. هنگام خواندن یک صفحه ویکی‌پدیا در مرورگر کروم گوگل، دکمه کناری را نگه داشتم تا دستیار Google را فعال کند و روی دکمه «خلاصه» ارائه شده روی صفحه ضربه زدم. پس از چند لحظه، Google Assistant فهرستی از نکات کلیدی را ایجاد کرد.

Call Screen، قابلیتی که از طرف شما به تماس‌های Google Assistant پاسخ می‌دهد تا هرزنامه‌ها را فیلتر کند، نیز ارتقا پیدا می‌کند. صدای دستیار اکنون طبیعی تر به نظر می رسد و می تواند زمینه بیشتری را از تماس درک کند. گوگل اعلام کرد که این تغییر را برای جلوگیری از تماس‌گیرندگان قانونی - مانند تماس مطب پزشک برای تأیید قرار ملاقات - از قطع تماس با شنیدن صدای دستیار انجام داده است. من نمونه ای از این صدای جدید را در نسخه ی نمایشی گوگل شنیدم و می توانم بگویم که تقریباً غیرعادی به نظر می رسد. به نظر واقعی تر و به طور قابل توجهی کمتر شبیه یک ربات است.

Call Screen همچنین می تواند در حین تماس مقداری زمینه را استخراج کند. برای مثال، اگر یک راننده تحویل‌دهنده تماس می‌گیرد تا بپرسد که بسته یا کالای غذایی را کجا تحویل دهد، «دستیار» باید متوجه شود. اگر همانطور که در نسخه ی نمایشی گوگل کار کرد، می توانید روی گزینه ای روی صفحه ضربه بزنید تا به راننده بگویید بسته را درب منزل شما بگذارد.

اما یکی از بزرگترین ویژگی های جدید، ابزار ویرایش عکس به نام Best Take است که حالت چهره افراد را در یک عکس گروهی تغییر می دهد. این کار با جستجوی یک چهره در شش عکس گرفته شده در عرض چند ثانیه از یکدیگر با استفاده از یک الگوریتم تشخیص چهره که روی دستگاه اجرا می شود، کار می کند.سپس بر اساس آن شش عکس، و فقط آن شش عکس، پیشنهاداتی برای حالات صورت جایگزین ارائه می دهد. به عبارت دیگر، از دیگر عکس‌های موجود در کتابخانه شما که در زمان دیگری گرفته شده‌اند، بیرون نمی‌آید.ایده این است که به شما کمک کند تصویری بگیرید که در آن همه لبخند می زنند و به دوربین نگاه می کنند. اگرچه ممکن است مفید به نظر برسد، اما در زمانی اتفاق می‌افتد که شیوع هوش مصنوعی سؤالاتی را در مورد اصالت در اینترنت ایجاد می‌کند.در مدت کوتاهی که با پیکسل 8 قبل از اعلام گوگل داشتم، چند سلفی با سازنده ویدیوی خود گرفتم. و مطمئناً پیکسل 8 چندین گزینه را برای جایگزینی حالت نیمه خنثی که در عکسی که در حال ویرایش بودم داشتم، به من ارائه کرد.

دوربین‌های هر دو گوشی در بخش‌های دیگر نیز ارتقا یافته‌اند و موضوع عکاسی محور پشت تلفن‌های پیکسل گوگل در سال‌های اخیر حفظ شده است. پیکسل 8 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مشابه پیکسل 7 سال گذشته و دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید است. اما طبق گفته گوگل، سنسور دوربین اصلی هر دو دستگاه به نور حساس تر است و همچنین یک حالت ماکرو جدید در پیکسل 8 برای گرفتن عکس های نزدیک بهتر وجود دارد. این ویژگی سال گذشته در انحصار پیکسل 7 پرو بود.

گوگل ارتقاهای چشمگیرتر دوربین خود را برای Pixel 8 Pro ذخیره کرده است که دارای یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی ultrawide 7 Pro است. اما یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های جدید Pixel 8 Pro در زمان عرضه در دسترس نخواهد بود. Video Boost که در ماه‌های آینده ارائه می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که پردازش ویدیو را در فضای ابری به جای خود دستگاه انجام دهید.این بدان معناست که گوگل می‌تواند فیلم را از طریق خط لوله پردازشی سخت‌تر قرار دهد، زیرا محدود به قدرت پردازش تلفن نیست. بر اساس تصاویر نمایشی گوگل، به نظر می رسد که این می تواند به ویژه برای بهبود کیفیت در محیط های کم نور مفید باشد.

گوگل پیکسل 8 پرو دارای سنسور دما است

پیکسل 8 پرو گوگل نیز اولین گوشی پیکسل با سنسور دما است. گوگل این کار را برای سناریوهایی مفید ارزیابی می‌کند، مانند دیدن گرمای یک فنجان قهوه قبل از نوشیدن یک جرعه، یا اندازه‌گیری دمای پیاده‌رو قبل از پیاده‌روی با سگ. من هرگز هوس انجام هیچ یک از این کارها را نداشته‌ام و نمی‌دانم آیا پیکسل 8 پرو نظر من را تغییر خواهد داد یا خیر.

اما به نظر می رسد حداقل در نسخه ی نمایشی گوگل به خوبی کار می کند. Pixel 8 Pro تقریباً بلافاصله بعد از اینکه برنامه دماسنج تلفن را باز کردم و آن را روی لیوان نگه داشتم، دمای یک فنجان چای و یک لیوان آب را اندازه گرفت. این برنامه چند گزینه از پیش تعیین شده برای اندازه گیری مواد مختلف مانند نوشیدنی ها، پلاستیک، فلز، لاستیک و مواد غذایی دارد.

گوگل همچنین برای تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارسال کرده است تا بتوان از این حسگر برای اندازه گیری دمای بدن استفاده کرد و در واقع گوشی را به یک دماسنج بدون تماس تبدیل کرد. و البته، شما می‌توانید این خوانش‌ها را در برنامه Fitbit ذخیره کنید.

گوگل اولین شرکتی نیست که سنسور دما را در گوشی هوشمند قرار می دهد. سامسونگ گلکسی اس 4 10 سال پیش را به خاطر دارید؟ آن تلفن دارای سنسوری برای تشخیص دما و رطوبت در محیط اطراف شما بود، اگرچه هرگز به بخش اصلی تجربه گوشی هوشمند تبدیل نشد.من نمی دانم که آیا سنسور دمای پیکسل 8 پرو مفید خواهد بود یا فقط یک حقه. اما این نمونه دیگری از این است که چگونه تلفن ها به جایگزینی اشیاء روزمره مانند کلیدها و کیف پول ها ادامه می دهند.

Google Pixel 8 و 8 Pro: اصول اولیه

Pixel 8 و Pixel 8 Pro بر روی پردازنده جدید Tensor G3 گوگل کار می کنند و تقریباً به اندازه مدل های قبلی خود هستند. پیکسل 8 پرو مانند پیکسل 7 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است، در حالی که پیکسل 8 در مقایسه با نمایشگر 6.3 اینچی پیکسل 7 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی کمی کوچکتر است.هر دو گوشی این بار صفحه نمایش روشن تری دارند، که با توجه به اینکه معمولاً صفحه نمایش تلفن های پیکسل را خیلی کم نور می بینم، یک ارتقاء خوشایند است. پیکسل 8 همچنین دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالاتری است که بالاتر از حداکثر 90 هرتز پیکسل 7 است که می تواند گرافیک و اسکرول نرم تری را امکان پذیر کند. به غیر از چند تغییر طراحی، مانند شیشه پشتی مات پیکسل 8 پرو، ظاهر و احساس کلی مانند خانواده پیکسل 7 باقی می ماند.به طور کلی، پیکسل 8 و 8 پرو احساس می‌کنند ترکیبی از ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که کاملاً جدید به نظر می‌رسد، مانند سنسور دما و ارتقاء به پیشنهادات موجود مانند Call Screen.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد