این برنامه می تواند تاریخچه شخصی شما را از وب سایت ها حذف کند.

پنجشنبه 13 مهر 1402 - 14:01
این برنامه می تواند تاریخچه شخصی شما را از وب سایت ها حذف کند.
آیا می خواهید از داده های آنلاین خود محافظت کنید؟ برنامه فیش مجوز Consumer Report کاملاً کارش را انجام می دهد.

اگر مدت زمان زیادی از اینترنت استفاده کرده اید، به احتمال زیاد اطلاعات شخصی آنلاین شما در همه جا پراکنده شده است. برای مثال، هنگامی که برای یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید ثبت نام می کنید، یا چیزی را به صورت آنلاین خریداری می کنید، بخشی از اطلاعات شخصی خود را به آن شرکت ها می دهید. این اطلاعات خصوصی هم توسط شرکت‌ها و هم توسط کارگزاران داده جمع‌آوری می‌شود -- که سپس می‌توانند آن را به شرکت‌های دیگری بفروشند که می‌توانند از آن برای فروش تبلیغات هدفمند شما استفاده کنند. اگر شما هم مثل من هستید، خواه ناخواه هنگام ثبت نام در برنامه های جوایز، داده های آنلاین خود را ارائه کرده اید، برای مثال، بدون اینکه بدانید واقعاً چه کار می کنید. و اکنون با تبلیغاتی که شما را در اینترنت ردیابی می کنند، هزینه آن را پرداخت می کنید. اما Consumer Reports اکنون اپلیکیشنی به نام Permission Slip دارد که می‌تواند با شرکت‌ها تماس بگیرد تا به آنها دستور دهید اطلاعات شما را نفروشند. در ادامه بخوانید تا دریابید که دقیقاً چگونه از برگه مجوز برای اعمال کنترل مجدد بر داده های آنلاین خود استفاده کنید. بعلاوه، در اینجا شش نکته برای کمک به خصوصی نگه داشتن اطلاعات شما و اینکه چرا به یک مدیر رمز عبور نیاز دارید، آورده شده است.

فیش مجوز چیست؟

برخی از ایالت‌ها برای کمک به بازپس‌گیری بخشی از داده‌های شخصی خود، قوانینی را تصویب کرده‌اند که به شما اجازه می‌دهد تا حدی کنترل کنید که چه اتفاقی برای آن می‌افتد. بسته به ایالت، می توانید کارگزاران داده را از فروش داده های شما منع کنید یا داده های آنلاین خود را کاملاً حذف کنید. اما روند کنترل داده‌های شما در وب‌سایت‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد، و اغلب مشخص نیست که آیا شما از فروش داده‌های شخصی خود شرکت کرده‌اید یا خیر. و با توجه به ماهیت نحوه خرید داده های شما، یافتن همه داده های آنلاین و محافظت از آنها تقریباً غیرممکن است.اینجاست که خدماتی مانند برگه مجوز Consumer Reports وارد می‌شود. فیش مجوز کار جمع‌آوری مکان‌هایی را انجام می‌دهد که ممکن است داده‌های شما را داشته باشند، از جمله بیش از 100 شرکت که از اطلاعات شخصی شما استفاده می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درخواست خود را ارسال کنید تا اطلاعات شما کاملاً حذف شود یا دیگر به فروش نرسد.

چگونه از برگه مجوز استفاده کنم؟

برای شروع استفاده از فیش مجوز، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آدرس ایمیل خود در این سرویس ثبت نام کنید. من تصمیم گرفتم با آدرس ایمیلی که اغلب هنگام ثبت نام برای برنامه های پاداش یا ایجاد حساب های آنلاین استفاده می کنم ثبت نام کنم- به این ترتیب من به اکثر مکان هایی که می توانند داده های من را بفروشند آدرس می دهم. پس از ثبت نام، گزینه هایی از شرکت های محبوب و کارگزاران داده که می توانند اطلاعات شما را داشته باشند، به شما ارائه می شود. اگر فکر می‌کنید آن شرکت ممکن است داده‌های شما را داشته باشد و می‌خواهید کاری در مورد آن انجام دهید، «بیشتر بدانید و اقدام کنید» را انتخاب کنید. اگر فکر نمی‌کنید این شرکت داده‌های شما را دارد و می‌خواهید دیگر آن را به‌عنوان یک گزینه مشاهده نکنید، Hide را انتخاب کنید و پیشنهادات شما را مسدود نمی‌کند. هنگامی که «بیشتر بدانید و اقدام کنید» را انتخاب کردید، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که به شما نشان می‌دهد شرکت معمولاً چه نوع داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند و گزینه‌های شما چیست. بسته به شرکت و ایالتی که در آن زندگی می کنید، می توانید این گزینه را داشته باشید که شرکت ها را از فروش داده های شما منع کنید یا حساب خود را کاملاً حذف کنید. توجه به این نکته ضروری است که اگر در حال حذف حساب خود هستید و برنامه پاداش با آن شرکت دارید، پس از حذف آن پاداش ها را از دست خواهید داد.هنگامی که تصمیم گرفتید که آیا می خواهید حساب خود را با یک شرکت خاص حذف کنید یا به سادگی آنها را از فروش داده های خود منع کنید، فیش مجوز چند سؤال از شما می پرسد که می تواند به شرکت ها و کارگزاران داده کمک کند تا شما را به درستی شناسایی کنند و به درستی از شما مراقبت کنند. پس از اینکه اولین بار اطلاعات شخصی خود را وارد کردید، روند ادامه حذف داده های شما بسیار ساده است. شما فقط پیشنهادات فیش مجوز را مرور می کنید، شرکت هایی را انتخاب می کنید که ممکن است اطلاعات شما را داشته باشند و سپس حساب خود را حذف کنید یا شرکت را از استفاده از داده های شما منع کنید.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که فیش مجوز از طرف شما درخواست را ارسال می کند، ممکن است مجبور باشید درخواست را مستقیماً با شرکت تأیید کنید. همچنین ممکن است پردازش درخواست شما و حذف اطلاعات شما کمی طول بکشد، بنابراین در طول این فرآیند صبر و شکیبایی دوست شما خواهد بود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد