برنامه VPN یا افزونه مرورگر،کدام یک برای شما مناسب است؟

یکشنبه 19 شهریور 1402 - 11:50
برنامه VPN یا افزونه مرورگر،کدام یک برای شما مناسب است؟
ما تفاوت‌های بین برنامه‌های VPN و افزونه‌های مرورگر و نحوه تصمیم‌گیری اینکه کدام یک برای شما مناسب است را بررسی خواهیم کرد.

یک شبکه خصوصی مجازی، که معمولاً VPN نامیده می شود، یک ابزار حفظ حریم خصوصی است که می تواند به محافظت از اطلاعات شما به صورت آنلاین کمک کند. می تواند داده های شما را رمزگذاری کند و آدرس IP شما را از دیگران پنهان کند.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام VPN برای شما بهترین است، ممکن است گزینه دانلود یک برنامه VPN یا استفاده از افزونه مرورگر VPN را داشته باشید. هر دو به شما محافظت از VPN می دهند، اما هر کدام درجه متفاوتی از محافظت را ارائه می دهند.

برنامه VPN چیست؟

یک برنامه VPN یک برنامه مستقل است که به دستگاه شما محافظت VPN می دهد. هنگامی که برنامه VPN را دانلود و راه اندازی کردید، تمام ترافیک اینترنت دستگاه شما - چه از یک مرورگر یا یک برنامه دیگر مانند Spotify باشد - هنگام استفاده از VPN محافظت می شود.

پسوند مرورگر VPN چیست؟
یک برنامه افزودنی مرورگر VPN از نظر دامنه محدودتر از یک برنامه VPN است. افزونه مرورگر فقط پوشش VPN را به مرورگری که به آن اضافه شده است می آورد. اما سایر برنامه هایی که به اینترنت متصل می شوند، مانند برنامه های پخش جریانی، تحت پوشش VPN شما قرار نخواهند داشت. یک برنامه افزودنی مرورگر شبیه تونل تقسیم شده است زیرا برخی از ترافیک شما توسط VPN شما محافظت می شود اما دیگران نه.

آیا باید از برنامه VPN یا افزونه مرورگر استفاده کنم؟

اگر می خواهید بیشترین محافظت را برای تمام فعالیت های مبتنی بر وب خود داشته باشید، باید یک برنامه VPN را در نظر بگیرید. اما همچنین باید بدانید که با این پوشش، تمام فعالیت‌های آنلاین شما ممکن است از سرعت پایین‌تر اینترنت رنج ببرند - از جمله پخش و بازی مبتنی بر برنامه.

اگر می خواهید هنگام گشت و گذار در وب از VPN محافظت کنید، اما می خواهید هنگام پخش ویدیوها با کیفیت HD یا 4K از سرعت پایین تر جلوگیری کنید، باید یک افزونه مرورگر VPN را در نظر بگیرید. با افزونه مرورگر، می‌توانید مرورگرها و ترافیک آنها را انتخاب کنید و انتخاب کنید که توسط VPN شما محافظت می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که تمام ترافیک شما با افزونه مرورگر VPN محافظت نمی شود.

آیا برنامه های VPN یا افزونه های مرورگر غیرقانونی هستند؟
استفاده از VPN به هر شکلی غیرقانونی نیست - مگر اینکه استفاده از VPN در کشور شما غیرقانونی باشد (در ایران VPN یا browser vpn غیرقانونی است)- اما می تواند به عواقب دیگری منجر شود.

استفاده از VPN می‌تواند قرارداد کاربر سایت یا سرویس را نقض کند و ممکن است برای انجام این کار با مجازاتی مانند فسخ یا تعلیق حساب روبرو شوید. همچنین در صورت استفاده از VPN برای دسترسی به محتوایی که در منطقه شما غیرقانونی است، ممکن است با مشکلات قانونی روبرو شوید.

توصیه می کنیم قبل از استفاده از VPN، قرارداد کاربر سایت یا سرویس را مطالعه کنید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که فعالیت غیرقانونی همچنان غیرقانونی است، حتی اگر مکان خود را با یک VPN پنهان کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد