HyperOS چیزی که شیائومی باید با پوسته اندروید جدید خود برطرف کند

دوشنبه 1 آبان 1402 - 10:18
HyperOS چیزی که شیائومی باید با پوسته اندروید جدید خود برطرف کند
HyperOS در مقایسه با MIUI تغییر بزرگی به نظر نمی‌رسد، اما در هر صورت چیزی که می‌خواهیم از روی پوسته ببینیم در اینجا آمده است.

شیائومی با تایید اینکه MIUI 15 را به‌عنوان به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی خود راه‌اندازی نمی‌کند، بلکه یک پوسته اندرویدی جدید به نام HyperOS را عرضه خواهد کرد، به شایعات پایان داد. نام جدید به‌روزرسانی جامع‌تری را در مقایسه با پوسته‌های نرم‌افزار قبلی شیائومی نشان می‌دهد.ما قبلاً چند اسکرین شات لو رفته از HyperOS را دیده‌ایم، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. بنابراین در حال حاضر، ما فهرستی از مواردی که شیائومی باید با HyperOS برطرف کند، داریم.

یک پوسته جهانی برای کاربران جهانی

ما قبلاً نظرات خود را در مورد ظاهر الهام گرفته از MIUI از iOS بیان کرده‌ایم، اما باید تکرار شود. این ظاهر برای مخاطبان در بازار اصلی خود یعنی چین خوب است، اما ما واقعاً می‌خواهیم شیائومی طراحی اصلی‌تر و برجسته‌تر را برای مخاطبان جهانی ارائه دهد. اسکرین شات‌های فاش شده نشان می‌دهند که چنین نخواهد بود، اما همچنان می‌توانیم امیدوار باشیم.HyperOS همچنین باید ویژگی‌های جهانی‌تر و تبلیغات سیستمی کمتری را ارائه دهد. شیائومی در طول سال‌ها کار خوبی برای کاهش تبلیغات انجام داده است، اما هنوز فرصتی برای تبلیغات سیستمی کمتر یا بدون وجود دارد. به هر حال، آیا واقعاً پس از نصب یک برنامه، به یک صفحه نمایش بینابینی با تبلیغات نیاز داریم؟

به روز رسانی سریع تر

شیائومی اخیرا تعهد به‌روزرسانی خود را برای گوشی‌های پرچمدار افزایش داده است، زیرا سری Xiaomi 13T اکنون چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و پنج سال وصله‌های امنیتی را ارائه می‌کند. این مطابق با سیاست های به روز رسانی شرکت هایی مانند سامسونگ و OPPO است. با این حال، هنوز یک راه وجود دارد که شیائومی می تواند وضعیت به روز رسانی خود را بهبود بخشد، و آن سرعت عرضه است.ما واقعاً می‌خواهیم شیائومی و برندهای فرعی آن با ظهور HyperOS به‌روزرسانی‌های سیستمی بسیار سریع‌تری را در سراسر جهان ارائه دهند. سفارشی‌سازی‌های گسترده سیستم پوست به این معنی است که توسعه این به‌روزرسانی‌ها کمی بیشتر طول می‌کشد، اما اگر سامسونگ بتواند این کار را برای One UI انجام دهد، شیائومی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. هر دوی آنها نیروی کار کافی برای تحقق آن دارند.

bloatware کمتر

شیائومی با ارائه قابلیت حذف اپلیکیشن های از پیش نصب شده به کاربران، کار بسیار خوبی انجام می دهد. اما آیا می دانید چه چیزی بهتر از حذف bloatware است؟ نداشتن آن در وهله اول.فقط bloatware کمتری را در HyperOS ارائه دهید، لطفا. بعضی ها واقعاً به تعداد زیادی برنامه از پیش نصب‌شده که خدمات Google را کپی می‌کنند، نیاز ندارن، و همچنین به تعداد زیادی نرم‌افزار bloatware شخص ثالث که به‌صورت منطقه‌ای ارائه شده‌اند، نیاز ندارن.

بهینه سازی باتری کمتر تهاجمی

برندهای چینی روند تنظیمات بهینه‌سازی باتری را سال‌ها پیش آغاز کردند و اکنون توسط همه تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی مورد استقبال قرار گرفته است. با بیان این موضوع، برخی از برندها در مورد بهینه سازی باتری، شکستن عملکردهای حیاتی برنامه و اعلان ها در این فرآیند، بسیار تهاجمی هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که زنگ ساعت خود را از دست بدهید زیرا تلفن اندرویدی شما برنامه هشدار را از بین برده است.شیائومی در سال‌های اخیر این رویکرد سخت‌گیرانه را کاهش داده است، و در نتیجه شرکت‌هایی مانند سامسونگ توسط یک وب‌سایت بدترین متخلف شناخته می‌شوند. با این حال، ما هنوز در برخی موارد در گوشی‌های شیائومی خود متوجه حذف بیش از حد برنامه‌ها می‌شویم، بنابراین فکر می‌کنیم که فضایی برای HyperOS وجود دارد تا رویکردی آرام‌تر برای بهینه‌سازی باتری ارائه دهد.

رویکرد بهبود یافته به حریم خصوصی

MIUI شیائومی در مورد حریم خصوصی دقیقاً iOS نیست. جدای از قرارداد کاربر و خط مشی رازداری (یا دو مورد از هر کدام اگر از دستگاه POCO استفاده می کنید)، سیاست های اختیاری زیادی نیز وجود دارد. این به اندازه کافی بد است که کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند ممکن است از میزان توافق نامه هایی که برای استفاده از هر چیزی امضا می کنند احساس ترس کنند. چرا یک برنامه پاک کننده تلفن وجود دارد که نیاز به امضای قرارداد حفظ حریم خصوصی دارد؟زمان آن فرا رسیده است که شیائومی این سیاست‌ها و توافق‌نامه‌ها را با هدف آسان‌تر کردن و شفاف‌تر کردن کارها برای مصرف‌کنندگان، یکپارچه کند. بهتر از این، ما دوست داریم تلاشی هماهنگ برای بهبود حریم خصوصی در سراسر جهان برای کاربران جهانی و توقف جمع‌آوری داده‌ها در مکان‌های تصادفی در سراسر HyperOS ببینیم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد