تفاوت ps5 standard و ps5 digital

TIRAN سه شنبه 16 آبان 1402 - 17:54
تفاوت ps5 standard و ps5 digital

طرح

PS5 یک ماشین با اندازه (39x 26 x 14 سانتی متر) است. تفاوت اصلی بین این دو مدل، از نظر ظاهری، این است که یکی دیسک درایو دارد و دیگری ندارد. در نتیجه، نسخه دیجیتال 12 میلی متر به سمت پایه باریک تر و حدود نیم کیلوگرم سبک تر است.در آگوست 2022، مشخص شد که سونی بی سر و صدا طراحی هر دو کنسول PS5 را به روز کرده است. مدل دیسک به روز شده 3.9 کیلوگرم وزن دارد که بسیار سبک تر از نسخه 4.5 کیلوگرمی است. به نظر می رسد این به تعدادی از تغییرات داخلی مادربرد و همچنین خنک کننده و محفظه SSD مربوط می شود. آخرین نسخه بدون دیسک اکنون به جای 3.9 کیلوگرم، 3.4 کیلوگرم وزن دارد. 


هر دو کنسول ظاهری مجسمه‌سازی شده و علمی تخیلی دارند و می‌توانند به‌جای افقی به صورت عمودی باشند (شما باید پایه پایه موجود را باز کنید و جای آن را تغییر دهید. 
هر دو دستگاه دارای عناصر طراحی متمایز یکسانی هستند، یعنی یک پوسته بلند و یقه سفید که برای کمک به تهویه از بدنه سیاه رنگ واحد جدا شده است.
PS5 در یک اتاق ساکت (مانند Xbox Series X) کاملاً بیصدا نیست، اما صدای دستگاه آنقدر کم است که با هر صدایی که از تلویزیون یا سیستم صوتی شما می آید غرق می شود. از نظر درایو دیسک PS5، ما آن را در حدود 5dB ساکت تر از Xbox قرار می دهیم، بنابراین انتخاب گران قیمت ترین کنسول نسل بعدی سونی در موسیقی متن فیلم شما دخالت نمی کند.

قدرت پردازش

نکته کلیدی که باید در مورد دو نسخه PS5 بدانید این است که تقریباً تمام اجزای آنها یکسان هستند، همانطور که در نمودار بالا مشاهده کردید - بدون در نظر گرفتن اینکه کدام را انتخاب می کنید، عملکرد گرافیکی، پردازنده و گزینه های ذخیره سازی دقیقاً یکسان را دریافت می کنید. این بدان معناست که هر دو دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای Zen 2 هستند که با سرعت 3.5 گیگاهرتز در هر هسته کار می‌کند و 16 گیگابایت رم GDDR6 برای استفاده از آن استفاده می‌شود. این توسط یک GPU پشتیبانی می‌شود که می‌تواند 10.28 TFLOPS در 36 CU را مدیریت کند، یک دسته کامل بیشتر از حتی PS4 Pro. از نظر فضای ذخیره‌سازی، هر دو PS5 دارای حافظه SSD سفارشی 825 گیگابایتی هستند که می‌توانند هنگام بازی، داده‌ها را با سرعت 5.5 گیگابایت بر ثانیه بخوانند.

امکانات و قیمت

همانطور که ممکن است تاکنون متوجه شده باشید، تنها دو تفاوت کلیدی بین هر مدل PS5 وجود دارد - درایو دیسک و قیمت.
PS5 استاندارد دارای یک پخش کننده بلوری 4K Ultra HD است که به شما امکان می دهد بازی ها را از روی دیسک های فیزیکی انجام دهید و همچنین فیلم های Ultra HD را تماشا کنید. این به طور طبیعی به این معنی است که شما می توانید پس از اتمام بازی آنها را معامله کنید و آنها را به دوستان خود قرض دهید. همچنین به این معنی است که تقریباً هر بازی PS4 که روی دیسک دارید نیز کار می کند. در مقابل، نسخه دیجیتال PS5 هیچ درایو دیسکی ندارد، به این معنی که تمام بازی‌هایی که بازی می‌کنید باید به صورت دیجیتالی خریداری شوند و شما فقط می‌توانید آن را از هارد درایو اجرا کنید.

نتیجه

انتخاب بین دو PS5 به چند عامل بستگی دارد: نحوه خرید بازی‌های خود و اینکه آیا می‌خواهید DVD، Blu-ray و بلوری 4K Ultra HD تماشا کنید یا خیر.
اگر حتی اندکی احتمالاً از آن دیسک برای قرض گرفتن بازی از دوستان، خرید و فروش آنها پس از بازی یا تماشای فیلم های فیزیکی استفاده می کنید، پلی استیشن 5 استاندارد باید بهترین انتخاب شما باشد.
اگر سال‌هاست که عاشق ویترین فروشگاه‌های دیجیتال بوده‌اید و به سختی دیسکی را خریداری میکنید، نسخه دیجیتال می‌تواند منطقی باشد.این کار باعث صرفه جویی در پول شما می شود، اندازه کنسول را کاهش می دهد و شما را از شلوغی جعبه های بازی نجات می دهد. به‌علاوه، با اضافه شدن اخیر کاتالوگ‌های بازی‌های دیجیتالی که از طریق عضویت پلی‌استیشن پلاس در دسترس هستند ، ۱۰۰ بازی وجود دارد که می‌توانید فقط با یک هزینه ماهانه آن را تغذیه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد