شارژ صحیح و کارآمد موبایل

TIRAN سه شنبه 16 آبان 1402 - 20:08
شارژ صحیح و کارآمد موبایل

1. از شارژرهای اصلی استفاده کنید

همیشه به خاطر داشته باشید که هر سازنده معمولاً از شارژر با استانداردهای متفاوت و با ولتاژ و شدت متفاوت استفاده می کند. اگر از یک شارژر دیگر یا یک شارژر عمومی استفاده می کنید، شارژ شما کاملا رضایت بخش نخواهد بود (کم یا بسیار کند شارژ می شود. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم شارژ با یک شارژر اصلی (یا یک شارژر توصیه شده توسط سازنده) را در اولویت قرار دهید.

2. اگر برای اولین بار است که آن را شارژ می کنید، این کار را 100% انجام دهید.

اگر موبایل نو است، قبل از روشن کردن و شروع به استفاده آن را 100% شارژ کنید (حدود 3 ساعت طول می کشد).

3. هرگز اجازه ندهید باتری تمام شود، اما آن را نیز به طور کامل شارژ نکنید.

اگر موبایل خود را بیش از 80 درصد شارژ کنید، به باتری آسیب می‌رسانید و بر استقلال آن تأثیر می‌گذارید. اگر اجازه دهید کمتر از 20 درصد کار کند، به باتری فشار وارد کرده و ظرفیت شارژ آن را تحت تأثیر قرار داده اید. به همین دلیل توصیه می شود شارژ باتری موبایل خود را بین 80 تا 20 درصد نگه دارید تا باتری کیفیت خود را از دست ندهد و عمر مفید آن طولانی شود. با در نظر گرفتن این موضوع، موبایل‌های سیستم‌عامل iOS 13 از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که نظارت می‌کند تا مطمئن شود تلفن همراه از 80 درصد بارگذاری تجاوز نمی‌کند که این فرآیند را بهینه می‌کند. برای سیستم های دیگر، برنامه ها یا راه حل هایی را می توان نصب کرد که فرآیند شارژ را کنترل می کنند. همچنین توصیه می شود شارژر را برای مدت زمان کوتاهی وصل کنید.

4. یک بار در ماه تا حداکثر ظرفیت شارژ کنید

اگر معمولاً نیاز دارید بار را بین درصدهای ذکر شده در بالا نگه دارید، ماهی یک بار توصیه می شود موبایل را تا 100 درصد شارژ کنید.

5. می توانید تمام شب موبایل خود را متصل به شارژر بگذارید

باتری‌های لیتیومی اثر حافظه‌ای که قبلاً روی باتری‌ها تأثیر می‌گذاشت، ندارند، هر بار که باتری کاملاً شارژ می‌شد، کمی بیشتر خراب می‌شدند. در حال حاضر سیستم‌های شارژ تلفن همراه هنگامی که تشخیص دهند شارژ کامل شده است، از شبکه جدا می‌شوند. دوره های شارژ نیز برای جلوگیری از گرمای بیش از حد تکه تکه شده است. با این حال، همانطور که در بالا اشاره کردیم، توصیه نمی شود که باتری را بیش از 80 درصد به صورت روزانه شارژ کنید.

6. هرگز اجازه ندهید باتری بیش از حد گرم شود

مناسب ترین دما برای شارژ باتری بین 16 تا 22 درجه سانتی گراد است . اگر آن را در مکانی که خیلی گرم است شارژ کنید، ممکن است به موبایل شما آسیب برساند. بنابراین نباید آن را هنگامی که مستقیماً در معرض نور خورشید یا نزدیک به منابع گرما قرار دارد در حال شارژ نگه دارید.و آن را با کاور روشن شارژ نکنید، به خصوص اگر کاور از جمله موارد مورد تایید سازنده گوشی شما نباشد. اگر آن را در جایی که خیلی سرد است شارژ کنید، کندتر شارژ می شود. هنگامی که دما به حالت عادی باز می گردد، باتری شما مانند قبل به کار خود ادامه می دهد. متغیر دیگری که باید در نظر گرفته شود رطوبت محیط است که باعث می شود موبایل شما سریعتر شارژ شود و ممکن است آسیب ببیند.

7. هرگز از گوشی خود در هنگام شارژ استفاده نکنید

زمانی که باتری موبایل خود را شارژ می کنید به شما توصیه می شود از آن استفاده نکنید. این می تواند باعث داغ شدن بیش از حد باتری و همچنین آسیب رساندن به آن با استفاده از آن در هنگام شارژ شود. در صورت امکان، موبایل شما باید در حین شارژ در حالت استراحت باشد.

8. از شارژ سریع خودداری کنید

برخی از مدل های تلفن همراه دارای سیستم شارژ سریع هستند. استفاده از آن فقط در مواقع ضروری به شما توصیه می شود، زیرا باعث فرسودگی و پارگی محسوس باتری و همچنین فرسودگی و کاهش عمر مفید آن می شود.

9. به طور دوره ای باتری تلفن همراه خود را کالیبره کنید

ممکن است تلفن همراه شما درصد شارژ را به درستی نمایش ندهد. برای تصحیح این، توصیه می شود که آن را هر ماه دوباره کالیبره کنید. پیروی از دستورالعمل های سازنده ضروری است. روند معمول توصیه می کند که تلفن همراه را تا 100٪ شارژ کنید و سپس بگذارید تا زمانی که خاموش شود تخلیه شود. سپس باید آن را به مدت 8 ساعت خاموش و بدون استفاده بگذارید، قبل از اینکه 8 ساعت دیگر در حالت خاموش قرار دهید تا شارژ شود.

 

10. تلفن همراه خود را همیشه تمیز نگه دارید

برای اینکه باتری به درستی کار کند، تلفن همراه شما باید تمیز باشد. آن را دور از گرد و غبار، ماسه و مایعات نگهداری کنید. اگر کانکتورها تمیز نگه داشته شوند، شارژ بهبود می یابد. در مورد شارژر هم همینطور است: از کثیف شدن آن جلوگیری کنید، در حالی که خاموش است آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و کابل را له نکنید یا نپیچانید. در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری در کابل (بی نظمی، سایش، جرقه)، آن را جدا کرده و با خدمات فنی مشورت کنید.

 

11. اگر قصد استفاده از موبایل خود را ندارید، آن را 50 درصد شارژ کنید.

در نهایت، اگر قصد دارید موبایل خود را برای مدتی خاموش و بدون استفاده رها کنید، توصیه می شود آن را تا 50 درصد شارژ کنید. هرگز آن را 100% شارژ یا کاملاً دشارژ نگذارید، زیرا باتری خراب می شود.

با پیروی از این نکات ساده، می‌توانید عمر مفید دستگاه تلفن همراه خود را با اجتناب از فرسودگی زودرس آن افزایش دهید که برای جیب شما و سیاره زمین مفید است، زیرا با این کار به حفظ دستگاه‌های الکترونیکی خود کمک می‌کنید و از هدر رفتن بی مورد منابع جلوگیری می‌کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد