معرفی سایت شکن

TIRAN پنجشنبه 9 آذر 1402 - 19:47
معرفی سایت شکن
سایت شکن یا تحریم شکن یک نرم افزار یا سرویس اینترنتی است که به کاربران امکان می دهد از سایت هایی که کشور ما در آنها مسدود شده است، استفاده کنند. این سایت ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله محدودیت های قانونی، سیاسی یا مذهبی مسدود شده باشند.

شکن چیست؟

«شکن» یک تحریم‌شکن ایرانی است که با استفاده از تکنولوژی دی‌ان‌اس و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار تحریمِ سایت‌های خارجی علیه ایران را بی‌اثر می‌کند. شما با استفاده از شکن می‌توانید به سایت‌های تحریمی (که فیلتر نیستند) را باز کنید.

تفاوت سایت‌های تحریمی با سایت‌های فیلتر شده چیست؟

سایت‌های تحریمی سایت‌هایی هستند که مالکان و صاحبان آنها اجازه‌ی دسترسی کاربران ایرانی را به آنها نمی‌دهند. سایت‌های فیلترشده آن دسته از سایت‌ها هستند که مراجع قانونی داخل کشور، بنا به دلایل مختلف، امکان دسترسی کاربران به آن سایت‌ها را محدود کرده‌اند.

شکن چگونه کار می‌کند؟

شکن بر مبنای DNS که یکی از پروتکل‌های شبکه است کار می‌کند. برای استفاده از خدمات خانگی شکن فقط کافیست DNS دستگاه خود را به آدرس‌های ذکر شده در سایت تغییر دهید.

شکن برای چه افرادی کاربرد دارد؟

شکن دسترسی به سایت‌های تحریمی را فراهم می‌کند. سایت‌های تحریمی در حوزه‌های متفاوتی هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به این دسته از سایت‌ها اشاره کرد: سایت‌های علمی و تحقیقاتی، بازی‌های آنلاین و شبکه‌ای، درایورها و نرم‌افزارها، سایت‌های هنری، سایت‌های تجاری و فروشگاه‌ها، کتابخانه‌های آنلاین و …

چرا باید از شکن استفاده کنیم؟

عده‌ای برای دسترسی به سایت‌های تحریمی از فیلتر‌شکن یا وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند. استفاده از این ابزارها علاوه بر کندی سرعت، از لحاظ امنیتی نیز برای شما مشکل ایجاد می‌کند؛ چرا که کل ترافیک اینترنت مصرفی به یک سرور ناشناخته در خارج از کشور منتقل می‌شود و شما نمی‌دانید برای این ترافیک در این مسیر چه اتفاقاتی می‌افتد. اما در شکن با استفاده از تکنولوژی DNS تنها ترافیک تحریمی شما به سرورهای عبور از تحریم می‌روند. علاوه‌ بر این در هنگام استفاده از شکن، فیلترینگ داخل کشور به قوت خود باقیست و شما با خیال راحت می‌توانید شکن را در منزل یا محل کار خود استفاده کنید و از شر محتوای نامناسب (تبلیغات ناگهانی، ویروس‌ها و محتوای غیراخلاقی و …) در امان باشید. ضمناً شکن در همه‌ی انواع دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها قابل استفاده است و برای استفاده از آن، نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی ندارید و با تنظیم دی‌ان‌اس می‌توانید از شکن استفاده کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد